دستور اوکراین به آمریکا | واشنگتن به اسرائیل فشار بیاورد

سفیر اوکراین در تل‌آویو در مصاحبه‌ای با روزنامه هیل مدعی شد: از آنجایی که آمریکا تنها کشوری است که اسرائیل به حرف آن گوش می‌کند، واشنگتن باید این اطمینان را نیز بدهد که متحد نزدیکش از تحریم‌های غرب علیه روسیه پیروی می‌کند.

دستور اوکراین به آمریکا | واشنگتن به اسرائیل فشار بیاورد
پیشنهاد ویژه

به گزارش مُنیبان، اوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین در تل‌آویو در مصاحبه‌ای با روزنامه هیل مدعی شد: از آنجایی که آمریکا تنها کشوری است که اسرائیل به حرف آن گوش می‌کند، واشنگتن باید این اطمینان را نیز بدهد که متحد نزدیکش از تحریم‌های غرب علیه روسیه پیروی می‌کند.

وی ضمن اعلام اینکه به صورت هفتگی با تام نیدس، سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی دیدار می‌کند، به صورت طنز به نیدس به عنوان یک "سلاح مخفی" در مبارزاتش برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل به منظور کنار گذاشتن موضع‌گیری بی‌طرفانه‌اش اشاره کرد.

کورنیچوک افزود: به همین خاطر است که ما درباره برنامه‌های حمایتی متفاوت صحبت می‌کنیم و مجددا تاکید می‌کنم که باید این روال را که باعث می‌شود اسرائیل موضع متفاوتی نسبت به باقی جهان دموکراتیک داشته باشد، تغییر دهیم و تل‌آویو باید همکاری فنی نظامی بیشتری داشته باشد.

وی اذعان کرد که تا حدودی "تحولات مثبت" در رابطه با رژیم صهیونیستی به وجود آمده است به طوری که اخیرا به اوکراین تامین یک سیستم هشدار موشکی را پیشنهاد داده است.

سفیر اوکراین در تل‌آویو تصریح کرد: با این حال، کی‌یف انتظار بیشتری از اسرائیل دارد.

این مقام با طرح ادعای "همکاری" میان روسیه و ایران در زمینه اوکراین، گفت که امید دارد این مساله زمینه تغییر موضع اسرائیل در مورد تامین تسلیحات به کی‌یف را فراهم کند.

این اظهارات کورنیچوک کمتر از یک هفته پس از آن مطرح شد که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به "محدودیت‌های عملیاتی" صریحا به الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین تاکید کرد که اسرائیل سیستم‌های تسلیحاتی برای کی‌یف تامین نخواهد کرد.

با این حال، گانتس گفته بود: اسرائیل آماده است تا به تامین کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات دفاعی نجات‌بخش برای اوکراین ادامه دهد.  

کورنیچوک اعلام کرد که پس از موضوع دریافت کمک نظامی از اسرائیل، دومین موضوع مهم برای وی اطمینان حاصل کردن از این مساله است که اسرائیل تحریم‌های ضد روسی را اجرایی کند.

در حالی که تل‌آویو قانون تحریم‌های خود را ندارد، اما دولتش اعلام کرده که اسرائیل هر کار بتواند انجام می‌دهد تا بخشی از این تلاش تحریم‌های بین‌المللی باشد.

کورنیچوک افزود: موضوع تحریم‌ها نیز مهم است و آمریکایی‌ها در جایگاه بهتری هستند که بررسی کنند ببینند آیا اسرائیلی‌ها این تحریم‌ها را دنبال می‌کنند یا خیر.

یکی از سخنگویان وزارت خزانه‌داری آمریکا به روزنامه هیل گفت، این وزارتخانه همکاری نزدیکی با شرکایش از جمله اسرائیل دارد تا تمامی راه‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها را مسدود کنند./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 118471 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها