پیشنهاد جدید روسیه درباره مذاکرات

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد، روسیه خواستار ازسرگیری گفت‌وگوی سازنده میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و توقف اقدامات یک‌جانبه است.

پیشنهاد جدید روسیه درباره مذاکرات

به گزارش منیبان از خبرگزاری نووستی روسیه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد، روسیه خواستار از سرگیری گفت‌وگوی سازنده میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و توقف اقدامات یک‌جانبه است.

این وزارتخانه در بیانیه خود با اشاره به عملیات روز جمعه در محله نبی یعقوب در قدس شرقی و نیز حملات نظامی روز پنج‌شنبه ارتش رژیم صهیونیستی در شهر جنین که دستکم ۹ فلسطینی در اثر آن به شهادت رسیده و بیش از ۱۶ تن دیگر زخمی شدند و نیز حملات روز چهارشنبه اسرائیلی‌ها در شهر قلقیلیه و اردوگاه شعفاط که دو فلسطینی شهید شدند، اعلام کرد: ما با نگرانی عمیقی این تحولات را دنبال می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را نشان دهند و از تشدید تنش خودداری کنند.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد: حوادث اخیر به روشنی نیاز به ازسرگیری فوری گفت‌وگوی سازنده میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را نشان می‌دهند، توقف چرخه خشونت‌ها تنها با یک روند مذاکراتی بر اساس اصول قوانین بین‌المللی ممکن است که نتیجه آن تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و زندگی در صلح و امنیت با اسرائیل است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، تلاش‌ها برای ایجاد موانع ساختگی برای فعالیت کمیته چهارجانبه مشترک و سوء استفاده از "همراهی خارجی" برای رایزنی میان دو طرف، مغایر با منافع اصلی دو ملت است./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 136298 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها