سوریه به اسرائیل دستور داد

نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی دیگر در وین آمده است:‌ رفتار خصمانه اسرائیل در منطقه و توانمندی‌های اتمی‌اش در خارج از چارچوب پیمان عدم اشاعه هسته‌ای به منزله خطری علنی بر سیستم عدم اشاعه هسته‌ای و ثبات منطقه خواهد بود.

سوریه به اسرائیل دستور داد

به گزارش منیبان از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در سخنرانی سفیر حسن خضور، نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی دیگر در وین آمده است:‌ رفتار خصمانه اسرائیل در منطقه و توانمندی‌های اتمی‌اش در خارج از چارچوب پیمان عدم اشاعه هسته‌ای به منزله خطری علنی بر سیستم عدم اشاعه هسته‌ای و ثبات منطقه خواهد بود.

خضور در برنامه‌های نشست ماه جاری شورای حکام آژانس انرژی اتمی گفت: سوریه متعهد و ملزم به همکاری کامل و سازنده با آژانس طبق پایبندی‌اش به این معاهده و توافقنامه‌های تضمین‌های فراگیر امضا شده با آژانس بوده است.

او بر لزوم اینکه جامعه جهانی نباید چشمش را به روی اقدامات خطرناک و رفتار خصمانه اسرائیل ببندد و تصمیمی مشخص و گام‌های عملی برای ملزم کردن آن جهت پیوستن به معاهده عدم اشاعه اتمی به عنوان یک دولت غیراتمی بردارد، و اجازه بازرسی بی‌قید و شرط تمام تاسیساتش را بدهد، تاکید کرد.

خضور ادامه داد: مخالفت اسرائیل با تمام ابتکارعمل‌های درخواست ایجاد منطقه عاری از سلاح‌ اتمی در خاورمیانه باعث می‌شود این رژیم عامل خطری برای امنیت و صلح جهانی باشد.

او در واکنش به پیام تسلیت سفیر اسرائیل افزود: رژیم اسرائیل جهان را با تظاهر به انسانیت فریب می‌دهد. این رژیم باید به جای تسلیت فرستادن به قربانیان زلزله‌ به حاکمیت کشورها احترام بگذارد و به قوانین بین‌المللی و قوانین جهانی انسانی متعهد باشد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 143927 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها