این ادعای چین، پاکستان را تحریک می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به یک مفهوم جدید روسیه در عرصه سیاست خارجی با این مضمون که تقویت و تعمیق روابط با چین و هند یک اولویت دیپلماتیک برای این کشور است، مطرح شد.

این ادعای چین، پاکستان را تحریک می‌کند

به گزارش منیبان از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد، این کشور به همراه روسیه و هند در رده "کشورهای مهم نوظهور و با نفوذی قابل توجه" محسوب می‌شوند.

این بیانیه مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به یک مفهوم جدید روسیه در عرصه سیاست خارجی با این مضمون که تقویت و تعمیق روابط با چین و هند یک اولویت دیپلماتیک برای این کشور است، مطرح شد.

مائو نینگ خاطر نشان کرد: "همچنان که چشم‌انداز بین‌المللی و منطقه‌ای با تغییراتی پیچیده و عمیق مواجه است، ما برای تقویت ارتباط با جامعه بین‌المللی از جمله روسیه و هند و ارسال سیگنالی مثبت به جهان در حمایت از چندجانبه‌گرایی واقعی و پاسخ مشترک به چالش‌های جهانی آمادگی داریم."

این در حالی است که چین و هند در منطقه لداخ در حوزه جامو و کشمیر درگیری مرزی پیدا کرده‌اند. درگیری بین سربازان دو طرف در این منطقه در ژوئن ۲۰۲۰ منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی شد. دو طرف متعاقب این درگیری، چندین دور مذاکره را با هدف پایان دادن به آن برگزار کرده‌اند.

مائو نینگ خاطر نشان کرد، چین و روسیه "به دنبال توسعه نوع جدیدی از روابط بین کشورهای بزرگ بر مبنای احترام دوجانبه، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری برد-برد هستند."

او ادامه داد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا قرار است به صورت جداگانه در بازه ۵-۷ آوریل سفرهایی رسمی به چین داشته باشند.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین برای مذاکراتی رسمی میزبان ماکرون خواهد بود و رئیس جمهوری فرانسه همچنین در جریان این سفر با لی چیانگ، نخست وزیر چین و ژائو لیجی، رئیس کنگره ملی خلق این کشور دیدار خواهد کرد.

ماکرون همچنین قرار است سفری به شهر گوانگژو در استان گوانگدونگ داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: "ما آماده همکاری با طرف فرانسوی بوده و این سفر را فرصتی برای دستیابی به نتایجی جدید در ضمن شراکت راهبردی جامع، نزدیک و پایدار خود، ایفای نقش مثبت در رشد سالم روابط چین-اتحادیه اروپا و مشارکت در صلح، ثبات و توسعه جهانی می‌بینیم."

او همچنین این موضوع که امسال مصادف با بیستمین سالگرد انعقاد پیمان شراکت راهبردی جامع چین-اتحادیه اروپاست، مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: "توسعه سالم و پایدار روابط چین-اتحادیه اروپا به نفع دو طرف بوده و به صلح و ثبات جهانی کمک خواهد کرد. در مواجهه با وضعیت بین‌المللی بی‌ثبات، چالش‌های در حال ظهور در حوزه امنیت جهانی و بازیابی اقتصادی آهسته، این مهم است که چین و اتحادیه اروپا روح احترام دو جانبه و همکاری برد-برد را حفظ کنند، بر مشکلات و اختلالات غلبه و همچنین بر اتفاق نظر و همکاری تمرکز کنند."/ ایسنا


ت ت
کدخبر: 147970 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها