رزمایش جدید روسیه برگزار شد

پس از پایان رزمایش نیروهای نظامی روسیه در جنوب این کشور، اکنون خبر می‌رسد که رزمایش مقابله با تهدیدهای هوایی در غرب روسیه نیز انجام شده است.

رزمایش جدید روسیه برگزار شد

به گزارش مُنیبان، خبرگزاری اینترفکس امروز به نقل از فرماندهی ناحیه نظامی غرب ارتش روسیه نوشت که نظامیان این کشور در جریان یک رزمایش، مقابله با حملات هوایی گسترده دشمن فرضی را تمرین کردند.

به نوشته این خبرگزاری روسیه، حدود یک هزار نیرو در این رزمایش شرکت داشتند.

این رسانه خبری پیشتر به نقل از فرماندهی ناحیه نظامی جنوب ارتش روسیه خبر داده بود که ۱۰ هزار سرباز پس از پایان یک ماه تمرین نظامی در مناطق مختلف از جمله کریمه و روستوف در حال بازگشت به پایگاه‌های خود هستند.

رسانه‌ها و برخی از مقام‌های غربی بارها افزایش شمار سربازان روسیه و ارسال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی با اوکراین را گزارش کرده و مدعی آمادگی مسکو برای حمله به کی یف در ماه ژانویه یا فوریه شده بودند.

اوکراین تخمین می‌زند که ۱۲۲ هزار نظامی روسیه در ۲۰۰ کیلومتری مرز مشترک با این کشور هستند که این تعداد نیرو از چند هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. بنا به ادعای کشورهای غربی و مقام‌های اوکراینی روسیه به تجدید قوا برای انجام یک حمله قریب‌الوقوع ادامه می‌دهد.

در همین حال، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیروز (۵ دی) اعلام کرد که روسیه گزینه‌های مختلف برای پاسخ به اقدام‌های پیمان ناتو دارد.

پوتین روز یکشنبه در برنامه سیاسی «مسکو. کرملین. پوتین» در شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: در صورت مخالفت آمریکا و پیمان ناتو با دادن تضمین‌های امنیتی به روسیه، پاسخ مسکو متفاوت خواهد بود.

پوتین تصریح کرد: پاسخ مسکو گوناگون خواهد بود و بستگی به پیشنهادهای کارشناسان نظامی به من در این رابطه خواهد داشت.

مقام‌های روسیه می‌گویند که ناتو و آمریکا در سالهای آخر فروپاشی شوروی به میخاییل گورباچف رئیس‌جمهوری این کشور وعده داده بودند که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به سوی شرق گسترش نخواهد یافت اما در سه دهه اخیر خلاف وعده خود عمل کرده اند.


ت ت
کدخبر: 56747 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها