در مالزی؛

تعلیق سفر حج عمره به دلیل شیوع اُمیکرون

وزیر بهداشت مالزی در بیانیه ای از تعلیق سفرهای زیارتی حج عمره به عربستان سعودی از تاریخ ۸ ژانویه ( ۱۸ دی) به دلیل جلوگیری از گسترش سویه جدید ویروس کرونا «اومیکرون» خبر داد.

تعلیق سفر حج عمره به دلیل شیوع اُمیکرون

به گزارش مُنیبان از شبکه خبری «سی ان ای» سنگاپور، «خیری جمال الدین» وزیر بهداشت مالزی در بیانیه ای از تعلیق سفرهای زیارتی حج عمره به عربستان سعودی از تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی) خبر داد. این تصمیم در حالی گرفته شد که مقامات مالزی نگرانی هایی در خصوص نقض قرنطینه از سوی زائرانی که به خانه بر می‌گردند داشتند. 

«خیری جمال الدین» در کنفرانس خبری افزود: بیشتر زائرانی که از حج عمره بازگشتند می بایست به مدت ۷ روز در خانه خود را قرنطینه می کردند. به هرحال، هنگامی که تطابقی با روند عملی  استانداردهای مقرر شده وجود ندارد اشخاصی که در میان زائران  مبتلا به ویروس کرونا می باشند موجب سرایت آن به افراد خانواده خود می شوند. با توجه به عدم سازگاری و انجام برنامه قرنطینه خانگی، افراد دیگر خانواده و یا بستگان و همسایه ها که برای ملاقات و دیدار با این زائران به خانه شان می آیند در معرض ابتلا به این ویروس قرار می گیرند. 

وی در ادامه اضافه کرد: خریدن بلیط های جدید برای حج عمره از روز گدشته به حالت تعلیق درآمده است. با این وجود به افرادی که هزینه های سفر را پرداخت کرده اند یا به شکل کامل هزینه برگردانده می شود و یا دوباره برای سفرشان در تاریخی دیگر  برنامه ریزی خواهد شد. به علاوه افرادی که از فردا (۳ ژانویه) از عربستان به مالزی بازمی گردند باید قرنطینه خود را در مکان های مشخص شده سپری کنند. ورود تعداد زیاد زائرین حج که روزانه  حدود ۸۰۰ تا هزار نفر با ۴ پرواز ویژه بوده، خطر ورود موارد مثبت ابتلا به ویروس «اومیکرون» را افزایش داده است. 

وزیر بهداشت مالزی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: زائرانی که برای رفتن به مکه در فاصله زمانی ۱ تا ۷ ژانویه ( ۱۱ تا ۱۷ دی) برنامه ریزی کردند می توانند سفر خود را به پایان برسانند اما در بازگشت به مالزی می بایست در ایستگاه های قرنطینه و یا هتل های مشخص شده از سوی آژانس مدیریت ملی بحران (NADMA) مالزی مدت زمان قرنطینه خود را بگذرانند. 

مالزی ۶۴ مورد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا «اومیکرون» را تا ۳۱ دسامبر ( ۱۰ دی) ثبت کرده است که در این میان ۳۲ نفر از زائرین حج بودند.


ت ت
کدخبر: 58031 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها