این کشور محل جنگ چین و آمریکا می‌شود؟

معاون رئیس جمهور چین به رهبر جدید کره جنوبی گفته است که پکن به ارتباطات استراتژیک و تبادلات سطح بالا امیدوار است، پیامی که پس از شرکت در مراسم تحلیف یون سوک یول در سئول در روز سه شنبه ارائه شد.

این کشور محل جنگ چین و آمریکا می‌شود؟

به گزارش منیبان از خبرگزاری دولتی چین، شینهوا، وانگ کیشان،معاون رئیس‌جمهور چین گفت، کره جنوبی و چین "شریک‌های همکاری مهم و همچنین همسایگان نزدیک" با منافع مشترک هستند و باید ارتباطات و هماهنگی را در امور بین‌المللی و منطقه‌ای تقویت کنند.

 

وانگ پس از ایراد پیام تبریک به عنوان فرستاده ویژه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به یون گفت: «دو طرف باید... برای حفاظت از چندجانبه گرایی و نظام تجارت آزاد، و ارتقای توسعه و رفاه منطقه‌ای و جهانی همکاری کنند.

 

وی همچنین گفت که دو همسایه باید از نزدیکی جغرافیایی، میراث فرهنگی مشترک و پیوندهای سنتی برای بهبود دوستی بین دو ملت استفاده کنند. و او قول همکاری بیشتر با جنوب در مورد "مسائل حساس" مانند کره شمالی را داد.

 

وانگ گفت: چین صمیمانه از بهبود روابط بین شمال و جنوب و ارتقای آشتی و همکاری حمایت می‌کند و مایل است ارتباطات با کره جنوبی را برای ترویج خلع سلاح هسته‌ای و صلح پایدار در شبه جزیره تقویت کند.

 

به گزارش شینهوا، یون موافقت کرد که ارتباطات نزدیک را در سطح استراتژیک بالا ادامه دهد و مبادلات و همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف تقویت کند، مبادلات مردم با مردم را تقویت کند و عصر جدیدی در روابط را ترویج کند. به نقل از یون، کره جنوبی مایل به تقویت ارتباطات و هماهنگی با چین برای ترویج مشترک صلح، ثبات و رفاه در شبه جزیره است.

 

وانگ بالاترین مقام چینی است که در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری کره جنوبی شرکت داشت - پیش از این پکن مقامات رده پایین‌تری مانند معاون نخست‌وزیر یا مشاور ایالتی خود را اعزام کرده بود.


ت ت
کدخبر: 82869 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها