هشدار تند پارلمان عراق به تُرک‌ها

پارلمان سوریه تاکید کرد که طرح دولت ترکیه برای ایجاد "منطقه امن" در راستای ادامه اشغال خاک سوریه و تغییر جغرافیای منطقه است.

هشدار تند پارلمان عراق به تُرک‌ها

به گزارش مُنیبان از سانا، پارلمان سوریه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که طرح ترکیه برای ایجاد آنچه «منطقه امن» می‌نامد، تشدید اشغالگری و تجاوز آشکار بوده و با هدف کوچ اجباری و تغییرات جمعیتی در منطقه صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری ترکیه همچنان اظهاراتی را مطرح می‌کند که نقض قوانین، منشورها و هنجارهای بین‌المللی و انسانی است و وی اخیراً صحبت درباره تحرکات نظامی در شمال سوریه را تکرار کرد.

پارلمان سوریه همچنین آورده است: هدف ترکیه از این اشغالگری انجام روند جدیدی از کوچ و تخلیه اجباری جمعیت در این منطقه و ایجاد تغییر جمعیتی در آن و همچنین ایجاد واقعیت جدیدی است که صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند. واقعیت حوادث و شرایط مکانی، منطقه‌ای و بین‌المللی موید غیرقانونی بودن این مداخله نظامی و اشغالگری در خاک سوریه است و اجماع بین‌المللی وجود دارد که اجازه تشدید تنش در خاک سوریه را نمی‌دهد.

پارلمان سوریه در ادامه بر حاکمیت سوریه، استقلال تصمیم آن، وحدت و تمامیت ارضی این کشور و همچنین حق آن برای استفاده از تمامی ابزارهای مشروع سیاسی و نظامی برای دفاع از خود و مردمش در مقابل اشغالگران آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مورد حمایت این اشغالگران، تاکید کرد.


ت ت
کدخبر: 89700 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها