مهمان جدید ناتو؛ این کشور آسیایی هم عضو ناتو شد؟

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد، در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در ماه جاری به عنوان اولین رهبر ژاپن در گردهمایی این ائتلاف امنیتی غربی شرکت می‌کند.

مهمان جدید ناتو؛ این کشور آسیایی هم عضو ناتو شد؟

به گزارش مُنیبان از کیودو نیوز، کیشیدا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در نشست سه روزه گروه هفت کشور صنعتی که از ۲۶ ژوئن (۵ تیر ماه) در کاخ المانو (Schloss Elmau، واقع در ایالت باواریا، دامنه کوه آلپ) در آلمان و درست قبل از گردهمایی ناتو در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

این نشست ها در حالی برگزار می شود که کشورهای عضو همچنان با چالش های ناشی از جنگ روسیه علیه اوکراین مواجه هستند.

کیشیدا گفت: قصد دارد در این نشست ها تاکید کند که هر گونه تلاش یکجانبه برای تغییر وضع موجود با زور، در هرجای جهان پذیرفتنی نیست.

در طول نشست دو روزه ناتو که در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) آغاز می شود، انتظار می رود رهبران یک نظریه درباره چالش های امنیتی پیش روی این ائتلاف را تعریف کنند، از جمله گسترش نظامی سریع چین و تلاش برای تضعیف نظم قانون مند بین المللی.

ژاپن برای نخستین بار در نشست ناتو شرکت می کند

ناتو از کشورهای شریک آسیا-اقیانوسیه مانند ژاپن، کره جنوبی و استرالیا برای شرکت در این اجلاس دعوت کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که «یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی نیز در این گردهمایی حضور دارد. منابع دولتی ژاپن گفته اند که سئول از توکیو در مورد اولین ملاقات حضوری بین رهبر جدیدش و کیشیدا در حاشیه صحبت کرده است. از زمان روی کار آمدن یون در ماه مه، دو کشور آمادگی خود را برای بهبود روابط دوجانبه، به دلیل اختلافات سال‌ها بر سر مسائل زمان جنگ ابراز کرده‌اند.

در بحبوحه جنگ جاری در اوکراین، ژاپن با سایر اعضای G-۷ - بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ایالات متحده به علاوه اتحادیه اروپا - برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه هماهنگ شده است تا روسیه را مجبور به توقف تهاجم کند.

حضور برنامه ریزی شده کیشیدا در این اجلاس در طول دوره تبلیغات رسمی در ژاپن برای انتخابات مجلس شوراها در ۱۰ جولای (۱۹ تیر ماه) انجام می شود.


ت ت
کدخبر: 90147 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها