آمریکا با این اظهارات آتش جنگ اوکراین را تندتر کرد

وزیر دفاع دولت آمریکا گفت که واشنگتن هر کاری را که از نظر انسانی ممکن است برای ارائه کمک های امنیتی به اوکراین انجام می دهد و سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته در روزهای آینده تحویل این کشور داده خواهد شد.

آمریکا با این اظهارات آتش جنگ اوکراین را تندتر کرد

به گزارش منیبان از آناتولی، پس از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در بروکسل در حاشیه گردهمایی وزرای دفاع ناتو، لوید جی آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری در مورد حمایت‌های ارائه شده به ارتش اوکراین توضیح دادند.

لوید آستین گفت که ایالات متحده در حال آماده شدن برای ارائه یک بسته کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار است که شامل مهمات سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه هدایت شونده (MLRS)، ۱۸ هویتزر M-۷۷۷ دیگر، ۳۶۰۰۰ گلوله مهمات ۱۵۵ میلی متری، سیستم های دفاعی هارپون و هزاران سیستم ایمنی، رادیو و دستگاه های دید در شب است.

وزیر دفاع آمریکا با تشکر از آلمان، بریتانیا، اسلواکی، کانادا، لهستان و هلند گفت که شرکا و متحدان مهمات و سایر سیستم‌های مورد نیاز فوری را در اختیار اوکراین قرار خواهند داد. وی گفت: «ما همچنین بحث‌های مهمی در مورد چگونگی تقویت حمایت میان‌مدت و بلندمدت خود از اوکراین داشتیم.

مارک میلی هم گفت: "نظم بین المللی مبتنی بر قوانین که از پایان جنگ جهانی دوم برای جلوگیری از جنگ قدرت های بزرگ و جلوگیری از تسخیر کشورهای کوچکتر با نیروی نظامی برقرار بوده، در خطر است."

وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده و متحدانش به طور جمعی از اوکراین در مبارزه با "جنگ غیرقانونی به راه انداخته شده توسط روسیه" حمایت خواهند کرد. وی گفت: تا پایان این ماه، سیستم‌های HIMARS هیمارس، مهمات و خدمه آموزش دیده را برای استفاده عملیاتی در دفاع از اوکراین منتقل خواهیم کرد. در چند هفته دیگر، اوکراینی ها توپخانه موشکی آموزش دیده و دوربرد را در نبرد خواهند داشت. علاوه بر این، ایالات متحده تا ۶۵۰۰ جاولین و ۲۰۰۰۰ سامانه ضد زره دیگر و همچنین ۱۵۰۰ استینگر و ۷۰۰ سامانه هوایی بدون سرنشین تاکتیکی ارائه کرده است.

آستین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعداد سامانه‌های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین کافی است، گفت: هنگام مقایسه سامانه‌های HIMARS و M-۲۷۰ با سایر سامانه‌های تسلیحاتی باید مراقب بود زیرا سامانه‌های آمریکایی با دقت دقیق به اهداف حمله می‌کنند. او گفت: "اینها مهمات دقیق هستند و با یک خدمه آموزش دیده به هدف خود ضربه می زنند و از نظر مسافت توانایی بسیار خوبی را ارائه می دهند."


ت ت
کدخبر: 90257 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها