خبر خوش مجارستان برای پوتین؛ گاز می‌خریم

وزیر خارجه مجارستان گفت که این کشور حتی قصد گفت‌وگو درخصوص تحریم گاز روسیه را هم ندارد زیرا چنین مسئله‌ای اقتصاد کشورش را نابود می‌کند.

خبر خوش مجارستان برای پوتین؛ گاز می‌خریم

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری تاس، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان همزمان با شرکت در نشست شورای اروپایی درخصوص مسائل حمل‌ونقل و انرژی در لوکزامبورگ، این اظهارات را بیان کرد.

این وزیر خارجه افزود: «من با یک دستور روشن به این نشست آمده‌ام و نمی‌خواهم که درباره تحریم گاز روسیه مذاکره کنم. این مسئله، اقتصاد و کل کشور ما را از کار خواهد انداخت. اگر اتحادیه اروپا به دنبال منابع جدیدی برای تامین گاز باشد، ما در آن هیچ موردی نمی‌بینیم اما اعضای این اتحادیه باید به دلخواه خود چنین کاری را انجام دهند و نباید هیچ اجباری در کار باشد.»

سیارتو همچنین اظهار کرد که به دلیل تحریم‌های غرب و مشکلات فنی درخصوص امکانات خط لوله گازی نورد استریم، تامین گاز روسیه به اروپا به شدت کاهش پیدا کرده است. وی از شورای اروپا خواست تا پیرامون این موضوع تحقیق و تفحص کند که آیا واقعا به خاطر مشکلات فنی چنین مسئله‌ای پیش آمده است یا خیر. همچنین این وزیر خارجه تاکید کرد که کمبود گاز منجر به افزایش قیمت‌ها در اروپا می‌شود.


ت ت
کدخبر: 92987 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها