رئیس جمهور مصر: دوست داریم حقوق بشر را رعایت کنیم

رئیس جمهور مصر در دیدار با صدر اعظم آلمان تاکید کرد که کشورش به پرونده حقوق بشر برای احترام به ملت خود و نه به خاطر اروپا توجه می‌کند.

رئیس جمهور مصر: دوست داریم حقوق بشر را رعایت کنیم

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان در برلین دیدار کرد. این دیدار درحالی برگزار شد که تظاهرکنندگان در نزدیکی محل نشست تجمع کرده بودند و فریاد مخالفت سر می‌دادند.

وی در دیدار با فرانک اشتاین‌مایر درباره تقویت روابط دوجانبه میان مصر و آلمان به ویژه در سطح اقتصادی و تجاری از طریق افزایش سرمایه گذاری‌های آلمان در مصر تاکید کرد.

السیسی گفت: آلمان یکی از مهم ترین شرکای مصر در قاره اروپا است. فرصت بزرگی برای سرمایه گذاری در بازارهای مصر و استفاده از زیرساخت مدرن وجود دارد.

دو طرف در این نشست درباره توافق‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی و مقدمه چینی برای نشست جهانی آب و هوا که نوامبر در مصر برگزار می‌شود صحبت شد.

السیسی همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان هم گفت: ما به پرونده حقوق بشر توجه می‌کنیم به این دلیل که به ملت خود احترام می‌گذاریم و ملتمان را دوست داریم همانطور که شما ملت خود را دوست دارید. این مسئولیت اخلاقی تاریخی و انسانی است.

وی تاکید کرد: کسی که درباره پرونده حقوق بشر صحبت می‌کند باید به مصر بیاید. دولت به او فرصت دیدار با همگان را می‌دهد. اما از کسانی که به مصر می‌آیند می‌خواهیم آنچه را که می‌بینند به مقامات کشورشان منتقل کنند.

وی به آزادی‌های مذهبی، حقوق زنان، طرح "زندگی با عزت" و جلسات مذاکرات ملی به عنوان مثال‌هایی برای توجه مثبت به پرونده حقوق بشر اشاره کرد.

السیسی در دیدار با صدراعظم آلمان گفت: مصر آماده ارائه تمام تسهیلات لازم برای ارسال گاز به اروپا و کاهش پیامدهای بحران کمبود انرژی است.

وی گفت: ما بر آمادگی کامل مصر برای ایجاد اصول شراکت قوی با آلمان در زمینه انرژی از طریق صادرات گاز طبیعی به آلمان و اتحادیه اروپا تأکید کردیم. ما توافق نامه‌ای را با اتحادیه اروپا در این زمینه امضا کردیم. گازی که از مدیترانه شرقی می‌توان استخراج کرد می‌توان با امکانات لازم آن را به اروپا صادر کرد. ما آماده این اقدام هستیم. عرصه بین المللی امروز شاهد چالش‌های متعددی در شرایط دشوار و حساس است که از همگی ما می‌طلبد کانال‌های ارتباطی را برای حل این چالش‌ها ایجاد کنیم.


ت ت
کدخبر: 97577 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها