خدمت جدید آمریکا به اوکراین

با تداوم ارائه تسلیحات ضد هوایی از سوی غرب، اوکراین از زمان آغاز حمله مسکو در ۲۴ فوریه، جلوی روسیه را در استفاده از نیروی هوایی بسیار پیشرفته‌تر برای تسلط بر آسمان گرفته است.

خدمت جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش مُنیبان، به نوشته خبرگزاری رویترز، با تداوم ارائه تسلیحات ضد هوایی از سوی غرب، اوکراین از زمان آغاز حمله مسکو در ۲۴ فوریه، جلوی روسیه را در استفاده از نیروی هوایی بسیار پیشرفته‌تر برای تسلط بر آسمان گرفته است.

اما اوکراین همچنین به دنبال این بوده تا با به دست آوردن جنگنده‌های آمریکایی و آموزش کار با این جنگنده‌ها برای خلبانان خود از وابستگی به هواپیماهای روسی دور شود. نیروی هوایی اوکراین علناً اعلام کرده که امید به کسب جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ دارد.

چارلز براون، رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش آمریکا، در مصاحبه‌ای در ضمن پروازش به آسپن کلرادو با هدف شرکت در یک اجلاس امنیتی اذعان کرد که بحث‌هایی در ارتش آمریکا و متحدانش در این زمینه در حال انجام است.

براون که خودش یک خلبان است، بدون تایید اینکه تصمیمی در این زمینه اتخاذ شده باشد، گفت: "شما می‌خواهید یک برنامه بلندمدت در مورد چگونگی ایجاد نیروی هوایی آنها، نیروی هوایی که آنها برای آینده به آن نیاز دارند، ایجاد کنید."

این اظهارات براون چند روز پس از آن بیان شد که قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را پیش بردند که در صورت تصویب نهایی امکان تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار برای آموزش خلبانان و کارمندان نگهداری اوکراینی در حوزه هواپیماهای جنگی آمریکا را می‌دهد.

براون در مورد این قانون اظهار نظری نکرد. او همچنین از گمانه‌زنی در مورد وجود هرگونه جدول زمانی یا اینکه چه نوع هواپیمای غربی ممکن است برای اوکراین مناسب باشد، خودداری کرد.

اما او تاکید کرد که مساله برنامه‌های آموزشی آینده برای خلبانان اوکراینی پیچیده است و باید در این زمینه وضعیت جنگ و توانایی کی‌یف برای بیرون کشیدن خلبانانش از جنگ با هدف شرکت آنها در آموزش‌های مفصل را در نظر بگیرید.

او ادامه داد: "چگونه می‌توانید دست به این گذار از جایی که امروز هستیم به سمت جایی که می‌خواهیم در آینده باشیم بزنید؟"

براون در پاسخ به این سوال که چه مدت ممکن است طول بکشد تا یک خلبان اوکراینی با هواپیمای جنگنده آمریکایی پرواز کند خاطرنشان کرد که یک خلبان در آمریکا می‌تواند در مدت دو تا چهار ماه کار با نوع جدیدی از هواپیما را آموزش ببیند. او گفت که روند گذار برای فاصله گرفتن از سیستم‌های متعلق به شوروی سابق "کمی سخت‌تر" خواهد بود.

براون بیان داشت که اوکراین می‌تواند به متحدان عضو ناتو که تجربه گذار برای کنار گذاشتن هواپیماهای دوران شوروی به سمت به کارگیری سیستم‌های غربی را داشته‌اند، نگاه کند.

براون افزود: کاملاً مطمئن هستم که برخی از شرکای ما در ناتو وجود دارند که این کار را انجام داده‌اند و می‌توانند در واقع نکاتی برای آموختن داشته باشند که برای اوکراینی‌ها مفید باشد و به آنها کمک کند بفهمند چگونه می‌توانند این گذار را به بهترین شکل انجام دهند.


ت ت
کدخبر: 97998 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها