خبر بد آمریکا برای کره شمالی

آمریکا و کره جنوبی قرار است ماه آینده مانورهای تابستانی سالانه مشترک‌شان را آغاز کنند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یون سوک-یول، رئیس جمهور کره‌جنوبی که در ماه مه زمام امور کشور را در دست گرفت متعهد شد تا مانورهای مشترک را به حالت عادی بازگرداند و قدرت بازدارندگی را در برابر کره شمالی تقویت کند.

خبر بد آمریکا برای کره شمالی

به گزارش منیبان از خبرگزاری رویترز، آمریکا و کره جنوبی قرار است ماه آینده مانورهای تابستانی سالانه مشترک‌شان را آغاز کنند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یون سوک-یول، رئیس جمهور کره‌جنوبی که در ماه مه زمام امور کشور را در دست گرفت متعهد شد تا مانورهای مشترک را به حالت عادی بازگرداند و قدرت بازدارندگی را در برابر کره شمالی تقویت کند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کره جنوبی و آمریکا قصد دارند ۱۱ تمرین میدانی مشترک از جمله یک تمرین میدانی در سطح تیپ انجام دهند. آنها همچنین تمرینات میدانی در سطح هنگ را برگزار خواهند کرد.

آمریکا و کره جنوبی در سال‌های اخیر به خاطر پاندمی کرونا و تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها با کره شمالی مانورهای نظامی مشترک‌شان را کاهش داده‌اند.

این در حالی است که کره شمالی امسال به طرز بی سابقه‌ای آزمایشات موشکی انجام داده و گمان می‌رود که برای هفتمین آزمایش اتمی‌اش  هم آماده می‌شود.

وزارت دفاع کره جنوبی تاکید کرد: به منظور مقابله بهتر با تهدیدات موشکی رو به رشد کره شمالی که پایتخت کره جنوبی را به صورت بالقوه هدف می‌گیرند، باید توانایی‌های بازدارندگی موشکی‌مان را تقویت کنیم و برای استقرار یک سیستم رهگیری جدید اقدام نماییم.


ت ت
کدخبر: 98330 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها