پاسخ دندان‌شکن روسیه به برخورد زشت اروپا

مدیر بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت که با توجه به اقدام‌های غرب، در صورت نبود امکان برای شهروندان روسیه در اخذ روادید شنگن، مسکو یک سناریو را مد نظر دارد.

پاسخ دندان‌شکن روسیه به برخورد زشت اروپا

به گزارش مُنیبان، ایوان وولینکین مدیر بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت که با توجه به اقدام‌های غرب، در صورت نبود امکان برای شهروندان روسیه در اخذ روادید شنگن، مسکو یک سناریو را مد نظر دارد.

این دیپلمات روس اشاره کرد که وزارت خارجه تماس‌هایی از اروپا مبنی بر توقف صدور روادیدهای شنگن برای شهروندان روسیه دریافت می‌کند و اغلب چنین درخواست‌هایی توسط سیاستمداران یا شخصیت‌های عمومی روسیه هراس صورت می‌گیرد.

وولینکین خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد تعلیق کامل صدور ویزا برای شهروندان روسیه در کنسولگری‌های لتونی، لیتوانی، لهستان، جمهوری چک و استونی هستیم.

وی تاکید کرد که در صورت تنزل شدید روابط کنسولی با سایر اعضای معاهده شنگن، روسیه نمی‌تواند اقداماتی که شاید در حال حاضر غیرممکن به نظر می‌رسند را نادیده بگیرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیمه فروردین گذشته با امضای فرمانی دستور داد تا برخی مفاد قراردادهای تسهیل صدور ویزا با اعضای اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند، سوئیس و لیختن‌اشتاین به حالت تعلیق درآید.

این حکم برای روزنامه‌نگاران و نمایندگان رسمی کشورهای اتحادیه اروپا معتبر بوده و سفر دارندگان گذرنامه دیپلماتیک به روسیه بدون دریافت ویزای این کشور ممنوع خواهد بود.

پوتین با این فرمان به وزارت امور خارجه روسیه همچنین دستور داد تا ورود اتباع خارجی و غیرشهروندان که اقدامات خصمانه علیه مسکو دارند را به این کشور محدود کند.


ت ت
کدخبر: 99197 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها