محل جنگ روسیه و فرانسه مشخص شد

رئیس جمهور فرانسه در نشستی پیرامون امنیت جهانی غذا در کامرون گفت: جنگ در اوکراین برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. بی‌ثباتی در بازار مواد غذایی حتی بیشتر از آن طول خواهد کشید. در نتیجه، ما باید به تعامل با این وضعیت بحرانی ادامه دهیم. گذشته از همه این‌ها، پیامدهای این جنگ در شش، ۱۲ و یا ۱۸ ماه تمام نخواهد شد.

محل جنگ روسیه و فرانسه مشخص شد

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشستی پیرامون امنیت جهانی غذا در کامرون گفت: جنگ در اوکراین برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. بی‌ثباتی در بازار مواد غذایی حتی بیشتر از آن طول خواهد کشید. در نتیجه، ما باید به تعامل با این وضعیت بحرانی ادامه دهیم. گذشته از همه این‌ها، پیامدهای این جنگ در شش، ۱۲ و یا ۱۸ ماه تمام نخواهد شد.

وی افزود: ادامه تامین محصولات با کیفت خوب برای مردم و توسعه کشاورزی پایدار امری ضروری است.

رهبران جهان و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به یک بحران غذایی قریب‌الوقوع و گسترده از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها به اختلال‌ها در زنجیره‌های تامین غذا، افزایش قیمت‌ها، از بین رفتن تولید محصولات کشاورزی در یکی از بزرگ‌ترین مناطق تولید غلات در جهان اشاره کرده و روسیه را به "مسدود کردن محموله‌های غلات در بنادر دریای سیاه اوکراین" متهم کرده‌اند.  

ماکرون همچنین نگرانی خود را از گسترش روابط دیپلماتیک و نظامی روسیه با تعدادی از کشورهای آفریقایی ابراز کرد.

وی گفت: روسیه یک قدرت سیاسی و نظامی بزرگ است و با بسیاری از کشورهای آفریقایی روابط اقتصادی و نظامی دارد. ما این مساله را همکاری نمی‌نامیم بلکه تبانی با مقامات سیاسی ضعیف یا شوراهای نظامی غیرقانونی است.

رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که کشورش امنیت قاره آفریقا را رها نمی‌کند.

او گفت: «فرانسه به منظور حمایت از شرکای آفریقایی خود و بنا به درخواست آنها، قاطعانه به امنیت این قاره متعهد خواهد ماند.

سفر ماکرون به کامرون آغاز سفر وی به سه کشور غرب آفریقا به عنوان بخشی از تلاش‌های او برای احیای روابط فرانسه با منطقه دریای سیاه در دوران پس از استعمار است.


ت ت
کدخبر: 99425 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها