وارد کردن پنج ضربه مهلک به کاروان های نظامی آمریکا+جزییات

از صبح امروز پنجشنبه تا مقارن ظهر، پنج کاروان پشتیبانی نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف به سرکردگی ایالات متحده در نقاط مختلف عراق مورد هدف قرار گرفتند.

وارد کردن پنج ضربه مهلک به کاروان های نظامی آمریکا+جزییات

به گزارش منیبان، این حملات که با بمب های کنار جاده ای ترتیب داده شدند، به ترتیب در دیوانیه، ذی قار، بغداد، حله و دیوانیه صورت گرفت.

صابرین نیوز در این باره نوشت که مسؤولیت حمله به کاروان نخست را گروه موسوم به "اصحاب الکهف" و حمله دوم را گروه "سرایا اولیاء الدم" بر عهده گرفتند.

درباره سه حمله دیگر تا لحظه نگارش این خبر هیچ گروهی اظهار نظر و اعلام مسوولیت نکرده است.

پیش‌تر برخی گروه های مسلح از جمله اولیاء سرایا الدم به عراقی ها و شهروندان غیرنظامی درباره حضور و نزدیک شدن به پایگاه های اشغال شده توسط آمریکایی ها هشدار داده و اعلام کرده بودند که حملاتی را علیه این مواضع انجام خواهند داد و توصیه کرده بودند که لازم است مردم حداقل هزار متر از پایگاه ها فاصله داشته باشند تا در صورت حمله، آسیبی نبینند.

همچنین هفته گذشته سخنگوی کتائب حزب الله عراق خطاب به "جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا، ضمن هشداری شدیداللحن مبنی بر خروج سریع نیروهای آمریکایی، اعلام داشت که در صورت تعلل و تاخیر "در عراق جهنم دنیا را پیش از جهنم آخرت نشان می دهیم".

گفتنی است؛ نیروهای آمریکایی بدون اجازه مستقیم از دولت عراق نسبت به جابجایی تجهیزات خود اقدام می کنند و حتی با گذر غیرقانونی از مرزهای این کشور به پایگاه های دیگر خود در منطقه، به کشورهایی نظیر کویت و سوریه رفت و آمد دارند.

پس از حمله آمریکا به مواضع کتائب حزب الله و نیز شهادت فرماندهان مقاومت در اواخر سال ۹۸، مجلس عراق با تصویب قانونی حضور نیروهای خارجی در عراق را "غیرقانونی" اعلام کرد اما با گذشت بیش از یک سال، نیروهای آمریکایی بی اعتنا به قانون، حضور خود را به بهانه آنچه که "آموزش نظامی" می خوانند نه تنها کم نکرده، که بعضاً تقویت نیز کرده اند.


ت ت
کدخبر: 10013 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها