در مکزیک؛

خشم گسترده مردم از خشونت پلیس!

مشخص شدن علت مرگ زن السالوادوری در بازداشت پلیس مکزیک، موجب خشم شهروندان این کشورهای آمریکای جنوبی شده است.

خشم گسترده  مردم از خشونت پلیس!

به گزارش منیبن؛ به نقل از تارنمای ان بی سی واشنگتن؛ اندره مانوئل لوپز اوبرادور رییس جمهوری مکزیک اعلام کرد که ویکتوریا اسپرانزا سالازاد توسط ماموران پلیس این کشور کشته شده است.

شهروندان مکزیک در اعتراض به کشته شدن این زن روی دیوارهای ساختمان فرمانداری ایالت کوئینتانا رو به اسپانیولی خواستار اجرای عدالت برای او شده اند و در اطراف مکان کشته شدن او دسته گل گذاشته اند.  

مقام های مکزیک در پی کالبدشکافی جسد این زن، علت مرگ او را شکسته شدن استخوان گردنش به علت خشونت پلیس اعلان کرده اند.

دادستان ایالت کوئینتانارو که سالازاد در آن کشته شده است، گفت که آماده اعلان جرم علیه چهار مامور پلیس دخیل در این حادثه است.

نائیب بوکله رییس جمهوری السالوادو نیز افزود که سالازار از چند سال پیش در مکزیک زندگی می کرده است.

در همین حال نخستین جلسه دادگاه دِرِک شُووین پلیس متهم به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی در پنجم خرداد ۱۳۹۹ که منجر به تظاهرات چند ماهه در اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس ایالات متحده شد، ۱۰ ماه پس از مرگ او در روز دوشنبه نهم  فروردین ماه تحت تدابیر شدید امنیتی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا برگزار شد.

معترضان به رفتار نژادپرستانه توام با خشونت نیروهای پلیس سفید پوست آمریکا در برابر ساختمان دادگاه گرد آمده بودند.

کشته شدن فلوید افزون بر به راه انداختن موجی از اعتراض ها و راهپیمایی های سراسری در آمریکا علیه رفتار نژادپرستانه نهادینه شده در میان نیروهای پلیس سفید پوست آمریکا، به بحران سیاسی برای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین و چالشی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تبدیل شد.


ت ت
کدخبر: 11058 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها