در ایتالیا؛

آدم ربایی ساختگی به واقعی تبدیل شد!+جزییات

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: پلیس ایتالیا سه نفر را به جرم سازماندهی عملیات جعلی آدم ربایی دو ایتالیایی دستگیر کرد. این عملیات که در قالب آدم ربایی سازمان دهی شده بود در نهایت به واقعیت تبدیل و به اسارات سه ساله این دو ایتالیایی توسط تروریست ها در سوریه منجر شد.

آدم ربایی ساختگی به واقعی تبدیل شد!+جزییات

به گزارش منیبان، اسپوتنیک افزود: آنچه که قرار بود یک معامله سودآور باشد تبدیل به عملیات آدم ربایی شد و در نهایت  به اسارت  دو ایتالیایی توسط گروه تروریستی تحریر الشام منجر شد.

الکساندر سندرینی تاجر ایتالیایی که به اسارت تروریست ها درآمد به کلاهبرداری و جعل متهم شده است.

سه فرد به ظاهر آدم ربا در سال ۲۰۱۶میلادی که دو نفر از انها آلبانیایی ساکن استان برشا در شمال ایتالیا بودند به همراه یک شهروند ایتالیایی ۵۴ ساله، سندرینی تاجر محلی و سرگئی زانوتی دیگر تاجر این کشور  را ترغیب کردند به ازای یک معامله پایاپای به ترکیه سفر کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که  سندرینی با پیشنهاد آدم ربایی جعلی و در نتیجه گرفتن پول باج در ترکیه و زانوتی بواسطه معامله تجاری با استفاده از ارز عراق اغوا شده اند.

بعد از این که آن دو وارد ترکیه می شوند هر دوی آنها به تروریست های تحریر الشام فروخته می شوند که در استان ادلب سوریه فعالیت گسترده ای دارند. سه فرد متهم ظاهرا همدستانی در ترکیه داشتند که عملیات ادم ربایی را برعهده داشتندو این دو تاجر را تحویل تروریست ها دادند.

سندرینی اکتبر ۲۰۱۶(مهر۱۳۹۵) به اسارت گرفته شد و در می ۲۰۱۹(اردیبهشت ۱۳۹۸)آزاد شد.

زانوتی در اوریل ۲۰۱۶ به ایتالیا بازگردانده شد و تا آوریل ۲۰۱۹ بازداشت بود و به موجب یک اقدام دیپلماتیک به کشورش بازگشت.

بر اساس گزارش رسانه های محلی ایتالیا سندرینی اکنون متهم به کلاهبرداری و همکاری در سازمان دهی  جرم در تحقیقاتی است که به این بازداشت ها منجر شده است. اطلاعاتی درباره طرح اتهامات مشابه علیه گروگان دیگر در دسترس نیست.

برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که تاجر دیگری نیز در این عملیات شرکت داشته باشد اما در لحظه اخر منصرف شده و از سوار شدن به هواپیما به مقصد ترکیه خودداری کرده است.


ت ت
کدخبر: 11133 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها