تلاش جنجالی و تازه آمریکا علیه ایران

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا مواضع این کشور را درباره موضوع حذف ایران از کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل بیان کرد.

تلاش جنجالی و تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش منیبان، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آمریکا تا چه اندازه برای خارج کردن ایران از کمیسیون حقوق زمان سازمان ملل مصمم است، گفت که ما در هفته‌های اخیر، عضویت ایران در این کمیسیون بخصوص را تحقیرآمیز دانسته‌ایم. این که کشوری حقوق زنان و دختران را نادیده می‌گیرد، جایگاهی در کمیسیونی دارد که دستور کار آن حفاظت و در نهایت، گسترش حقوق زنان است، تناقض آشکاری به حساب می‌آید.

پرایس در ادامه گفت: ما امروز تمایلمان را برای همکاری با شرکایمان جهت خارج کردن ایران از این کمیسیون و به همین دلیل اعلام کردیم. ما این مباحثات را با متحدان و شرکای‌مان در ادامه مسیر خواهیم داشت تا ببینیم چطور می‌توانیم به بهترین روش این کار را انجام دهیم.

کشورهای دیگری از جمله نیوزلند، هلند و کانادا نیز با تکرار همین ادعاها، خواستار حذف ایران از این کمیسیون سازمان ملل شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات بیشتری درباره ادعای وجود تهدید «حمله‌ای قریب‌الوقوع» از سوی ایران به مواضعی در عربستان و عراق وجود دارد یا نه؟، گفت: من در جایگاهی نیستم که چیزی بیش از آن‌چه دیروز گفتم بیان کنم. ما دیروز گفتیم که درباره این تهدید نگرانیم. همان طور که دیروز گفتیم، ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی با سعودی‌ها در ارتباطیم.

او افزود: پیامی که ما مدام هم در این زمینه و هم از مدت روی کار آمدن این دولت فرستاده‌ایم، این بوده است که ما در دفاع از منافع خودمان و شرکای‌مان در منطقه تردید نخواهیم کرد.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 119207 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها