بهانه جدید آقای رئیس‌جمهور جور شد!+جزییات

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد، "جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است که بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری را برای بازدارندگی روسیه و چین در اختیار پنتاگون قرار دهد.

بهانه جدید آقای رئیس‌جمهور جور شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از بلومبرگ، رییس جمهوری آمریکا قصد دارد ۷۱۵ میلیارد دلار برای اولین بودجه پنتاگون در دوره خود درخواست کند و این نشان دهنده تلاش برای بازدارندگی در مقابل چین و روسیه با پیشبرد سلاح‌های مافوق صوت و تقویت ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده با زیردریایی‌های موشک بالستیک و ناوهای بدون سرنشین است.

۷۱۵ میلیارد دلار برای وزارت دفاع آمریکا، ۱.۶ درصد بیشتر از ۷۰۴ میلیارد دلار تصویب شده در سالجاری است اما با توجه به نرخ تورم، تقریبا ۴ درصد کاهش می‌یابد. 

درخواست افزایش بودجه پنتاگون تنها آغاز بحثی است که مطمئناً در کنگره آمریکا در مورد هزینه‌های دفاعی و چگونگی هزینه آن بحث خواهد شد.

پیشنهاد افزایش بودجه پنتاگون همچنین شامل بودجه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به عنوان یک اولویت امنیت ملی در نظر گرفته شده است. این درخواست شامل سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه نیرو و انرژی است.

دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید روز جمعه در گزارشی با بیان جزئیات اولویت‌های هزینه‌ای انتخابی بایدن گفت: "برای امنیت ملی بسیار مهم است که تأسیسات ارتش آمریکا و توانایی‌های حیاتی نیروگاه‌ها در برابر آب و هوای شدید مقاوم باشند."

ارائه پیشنهاد افزایش بودجه پنتاگون در دولت بایدن در حالی صورت گرفت که دولت ترامپ قصد داشت در سال مالی که از اول اکتبر (آبان) آغاز می‌شود، حدود ۷۲۲ میلیارد دلار برای وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد کند، اگرچه قانونگذاران هر دو حزب پیش بینی کرده‌اند که در میان تقاضای رقابتی هزینه‌ها و افزایش کسری بودجه به علت اختصاص دادن بسته‌های امدادی ویروس کرونا، افزایش بودجه محدودی در کنگره است.


ت ت
کدخبر: 13553 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها