در فرانسه؛

چراغ سبز برای کاهش محدودیت های کرونایی!

وزارت بهداشت فرانسه به تصمیم دولت برای رفع قرنطینه و کاهش محدودیت های کرونایی از اواسط ماه مه (اردیبهشت/خرداد) با وجود وخامت بحران شیوع کرونا و اشباع ظرفیت های بیمارستانی این کشور، چراغ سبز نشان داد.

چراغ سبز  برای کاهش محدودیت های کرونایی!

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو،  الیویه وران وزیر بهداشت فرانسه، با وجود تداوم اوضاع بحرانی و پرتنش بیمارستان های این کشور، بر تصمیم دولت مبنی بر رفع قرنطینه و کاهش محدودیت های کرونایی در برخی مناطق این کشور از اواسط ماه مه (اردیبهشت/خرداد) صحه گذاشت.

وزیر بهداشت فرانسه همچنین از بازگشایی مدارس ابتدایی در ۲۶ آوریل/۶ اردیبهشت و همچنین کالج ها و دبیرستان ها از ۳ مه/۱۳ اردیبهشت در این کشور خبر داد.

لوفیگارو افزود: پیش تر، امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور در جلسه هیات دولت در روز پنج شنبه گذشته، طرح رفع قرنطینه گام به گام و نقطه به نقطه را مطرح کرده بود.

این درحالی است که ژان کستکس، نخست وزیر فرانسه هشدار داده بود،  اگرچه نشانه های امیدوار کننده ای با ثابت ماندن تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ ظهور کرده اما هنوز راه زیادی تا پایان موج سوم کرونا در این کشور باقی مانده است.

فرانسه با بیش از ۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از صد هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.


ت ت
کدخبر: 16493 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها