پاسخ سایت روحانی به بذرپاش: وزیر راه مى‌توانست از سلف خود که امروز همکار او در دولت است بپرسد

سایت حسن روحانی به اظهارات وزیر راه و ادعای افتتاح نمایشی فرودگاه سقز در دولت قبل واکنش نشان داد.

پاسخ سایت روحانی به بذرپاش: وزیر راه مى‌توانست از سلف خود که امروز همکار او در دولت است بپرسد

به گزارش منیبان، سایت حسن روحانی در پاسخ به اظهارات وزیر راه و ادعای افتتاح نمایشی فرودگاه سقز در دولت قبل واکنش نشان داد و اعلام کرد:

وزیر راه و شهرسازی می‌توانست در این باره از خلف خود که امروز همکارش در هیات دولت سیزدهم و رئیس سازمان انرژی اتمی است بپرسد تا تفاوت افتتاح فاز اول و افتتاح کامل را به او می‌گفت. 

گرچه «افتتاح نمایشی» را می‌توان طعنه‌ای از یک عضو دولت سیزدهم به عضو دیگری که در آن مقطع مسئول پروژه بوده دانست.

دولت دوازدهم رسما اعلام کرد که فاز اول این پروژه را افتتاح کرده و نه کل فرودگاه را و پرواز انجام‌شده هم «آزمایشی» بوده است.

افتتاح انجام‌شده در روز ۳۰ تیر ۱۴۰۰ شامل سطوح پروازی، باند پرواز به طول ۲ هزار و ۹۳۰ متر، تاکسی‌وی به طول ۴۵۰ متر، اپرون به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و مسیر دسترسی به فرودگاه به طول ۴۵۰ متر بود. همچنین ساختمان ترمینال فرودگاه به مساحت ۲ هزار و ۲۹۸ مترمربع شامل سالن انتظار و ترانزیت و ساختمان جانبی به مساحت ۳۳۰ مترمربع احداث شد.

معاون اجرایی رئیس‌ دولت سیزدهم گفته که در ۷ ماه اخیر اقداماتی مانند تجهیز برج مراقبت، محصور کردن فرودگاه، جداسازی باند پرواز و محوطه، تجهیز سالن ترمینال، بخشی از محوطه‌سازی، تکمیل ساختمان پلیس، تکمیل نگهبانی، انتقال سوله اصلی به منطقه و تامین ماشین آتش‌نشانی انجام شده است.

البته برخلاف ادعای وزیر راه فاز اول فرودگاه توسط ویدئوکنفرانس با رئیس‌جمهور دولت دوازدهم افتتاح نشد بلکه فاز اول فرودگاه سقز با حضور معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار وقت کردستان افتتاح شد و در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان گفت بهره‌برداری از فرودگاه سقز در شرایط کنونی کار ارزشمندی است.

اگر فاز اول آن افتتاح نشده بود، دولت سیزدهم با دو سال تاخیر هم نمی‌توانست آن را تکمیل کند و به بهره‌برداری برساند. 


ت ت
کدخبر: 185163 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها