هشدار جدی بلاروس به اتحادیه اروپا!+جزییات

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس نسبت به پیامدهای ادامه سیاست های تحریمی اتحادیه اروپا علیه بلاروس هشدار داد.

هشدار جدی بلاروس به اتحادیه اروپا!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل ازدفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری بلاروس، لوکاشنکو روز سه‌شنبه در سخنانی هشدار آمیز گفت: اگر کشورهای اتحادیه اروپا می خواهند بخاطر تحریم های علیه بلاروس با مشکل مواجه شوند، ما چنین مشکلاتی برای آنها ایجاد خواهیم کرد.   

وی با بیان اینکه در این مورد بیشتر از این سخنی نخواهم گفت، اظهار کرد: زمان نشان خواهد داد که اروپا در رابطه با بلاروس با چه مسائلی مواجه می شود.

لوکاشنکو از نخست وزیر بلاروس خواست تا اطلاعات در مورد بزرگترین طرح ها و مراکز صنعتی و اقتصادی اروپایی در بلاروس را در اختیار وی قرار دهد.  

رئیس جمهوری بلاروس گفت: فعالیت این مراکز را بررسی می کنیم و هدف اصلی این است که نباید هیچ اقدامی بدون پاسخ بماند.  

 وی افزود: بارها از من سوال شده است که چه کسی و به چه دلیلی به تحریم های غرب علیه بلاروس نیاز دارد. ما از کشور خود دفاع می کنیم. ما و همه ملت بلاروس می خواهیم در کشور خود زندگی و از آن دفاع کنیم.  

لوکاشنکو پرسید: به چه علتی با چماق تحریم بر سر ما می کوبند؟ به همین دلیل باید به این تحریم ها پاسخ داد.

نخست وزیر بلاروس نیز گفت که دولت این کشور تصمیماتی را برای پاسخ دادن به اقدامات غرب علیه بلاروس گرفته است.  

 اتحادیه اروپا پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که در ان لوکاشنکو به پیروزی رسید، چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد این کشور وضع کرد.  

 اتحادیه اروپا در پاییز سال گذشته  «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهوری بلاروس و ۱۴ مقام دیگر این کشور را به دلیل آنچه نقش این افراد در سرکوب معترضانِ به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواند تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، این تحریم با استناد به گزارش ادعایی سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس اعمال و راه برای اعمال ممنوعیت مسافرتی و توقیف اموال این افراد باز شد. همچنین شهروندان و شرکت‌های اروپایی از انجام هرگونه معاملات مالی و تجاری با افراد منع شده‌اند.


ت ت
کدخبر: 18840 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها