کارشناس مسائل خاورمیانه:

اسرائیل بزودی دست از ترور و ماجراجویی خواهد کشید

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به شهادت ۵ مستشار نظامی ایران در سوریه گفت: ایران با کمک محور مقاومت قادر خواهد بود که پاسخ کوبنده ای به رژیم صهیونیستی بدهد.

اسرائیل بزودی دست از ترور و ماجراجویی خواهد کشید

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره تحرکات اخیر اسرائیل و حمله به دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران گفت: حمله ارتش اسراییل به یک منطقه مسکونی پرجمعیت در غرب دمشق نقض آشکار حاکمیت کشور مستقلی مانند سوریه تلقی می شود. باتوجه به اینکه بیش از یک صد روز از عملیات طوفان الاقصی می گذرد رژیم صهیونیستی متحمل شکست های سیاسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شد لذا در یک باتلاق گسترده ای دست و پا می زند. فشار افکار عمومی، اختلاف میان فرماندهان و رهبران رژیم صهیونیستی و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در خلع سلاح جهاد اسلامی نشان می دهد این رژیم وارد چرخه فروپاشی شده است.

او در ادامه تاکید کرد: این رژیم با یک بن بست نظامی، امنیتی و سیاسی مواجه شده بنابراین به سمت ترورهای هدفمند و بمباران کور خارج از اراضی اشغالی متمرکز شده است همچنین این اقدام نشانه ضعف ساختاری رژیم صهونیستی است. اقداماتی که در ترور شخصیت های محور مقاومت در لبنان، سوریه و عملیات داعش به نیابت از رژیم صهیونیستی در کرمان انجام دادند همه اینها نشان می دهد این رژیم به سمت گسترش پدیده تروریسم سازمان یافته حرکت می کند. رژیم صهیونیستی در یک صد روز تلفات سنگینی داشته است. گزارش ها نشان می دهد که در طول یک صدسال گذشته حدود 2 هزار نفر از نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شدند، 7 هزار نفر زخمی و 900 تانک مرکاوا منهدم شده و این تلفات برای آنها قابل تحمل نیست بنابراین به سمت ترورهای کور حرکت کردند و بمباران اخیر المزه نشانه ضعف اسراییل در برابر رزمندگان در غزه است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه باتوجه به ضعف نهادهای بین المللی مانند شورای امنیت و سازمان ملل درباره اینکه پاسخ ایران باید به چه نحوی باشد، گفت: نهادهای بین المللی مانند شورای امنیت و نهادهای تصمیم گیرنده نشان دادند نگاهی دوگانه نسبت به رخدادهای منطقه و جهان دارند و نمی توانند درباره صلح جهانی تصمیم قاطع اتخاذ کنند. شورای امنیت به یک نهادی در خدمت قدرت های استکباری تبدیل شده و قادر به اسقرار صلح جهانی نیست. ایران هم از هرگونه اقدام شتاب زده پرهیز خواهد کرد و در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد. ایران با کمک محور مقاومت قادر خواهد بود که پاسخ کوبنده ای به رژیم صهیونیستی بدهد.

این کارشناس در  پاسخ به این سوال که این تنش ها تا چه زمانی ادامه دارد، تاکید کرد: باید اسراییل تحت فشار قرار بگیرد. محور مقاومت اقدامات خود را تشدید کند. انصارالله به خوبی در باب المندب ورود کرده و کشتی های حامل سلاح برای رژیم صهیونیستی را متوقف می کند. حشدالشعبی در عراق و حزب الله در لبنان اقدامات خود را انجام می‌دهند این رژیم به جنایات و ماجراجویی های خود در پی حمایت های آمریکا و غرب ادامه خواهد داد. این ماجراجویی در دراز مدت به ضرر رژیم صهیونیستی منجر می شود و در آینده این رژیم با بحران سیاسی، نظامی و امنیتی مواجه می شود و در نهایت مجبور خواهد بود که دست از ماجراجویی بکشد.


ت ت
کدخبر: 197473 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها