نگرانی اصلی رای دهندگان انتخابات پیش رو مشخص شد!+جزییات

نظرسنجی ها در فرانسه نشان می دهد که جرایم خشن در صدر نگرانی های رای دهندگان، پیشاپیش انتخابات ریاست جمهوری سال آینده (۲۰۲۲) قرار دارد که قرار است امانوئل مکرون رئیس جمهوری کنونی در آن برای دستیابی به دور دوم رقابت کند.

نگرانی اصلی رای دهندگان انتخابات پیش رو مشخص شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از تارنمای انگلیسی فرانس ۲۴ و خبرگزاری فرانس پرس؛ بر اساس ارزیابی ماه گذشته (آوریل) در فرانسه، ۶۵ درصد از رای دهندگان از پیشینه عملکرد رئیس جمهوری کنونی در حوزه حفظ و اجرای قوانین و مقررات و نظم، رضایت ندارند.

در آخرین نمونه از ارتکاب این گونه جرایم خشن، پلیس فرانسه ۲ مظنون به قتل اریک ماسون مامور پلیس را شهر آوینون در جنوب این کشور به اتهام تیراندازی منجر به کشته شدن و همدست او دستگیر کرد. این مامور ۳۶ ساله روز چهارشنبه هنگام بررسی یک مکان خرید و فروش مواد مخدر در این شهر، کشته شد.

این حادثه موجب تکانه شدید و عمیقی در آوینون شد که بیشتر به خاطر جشنواره های نمایشی تابستانی شناخته می شود تا جرایم خشن، و بحث و جدل ها در باره پیشینه مکرون در زمینه مبارزه با جرم و جنایت را دوباره زنده کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوپوئن؛ پس از نامه سرگشاده ژنرال های فرانسه درمورد احتمال تجزیه و وقوع جنگ داخلی در این کشور، صدها نظامی فرانسوی بار دیگر در نامه ای جدید به دفاع از مواضع کهنه سربازان برخاسته و با اشاره به گسترش هرج و مرج و خشونت در فرانسه، زنگ خطر فروپاشی، جنگ داخلی و شورش مدنی را به صدا درآوردند.

به نوشته لوپوئن، امضاکنندگان نامه جدید اظهار داشتند که شاهد بروز خشونت در شهرها و روستاها هستند.

جدیدترین نظرسنجی حاکی است اکثریت مردم فرانسه با نامه هشدارآمیز اخیر تعدادی از ژنرال ها و نظامیان این کشور درباره احتمال وقوع کودتا و مداخله نظامیان برای سروسامان دادن به اوضاع این کشور موافق هستند.

پس از نامه جنجالی ژنرال های فرانسه که ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت ماه) در نشریه «ارزش‌های معاصر/ Valeurs Actuelles منتشر شد و برخی از امضاکنندگان این نامه تهدید به مجازات و تنبیه نظامی شدند،  بار دیگر نامه ای از سوی دو هزار نظامی فرانسوی که نام آن ها فاش نشده، در این نشریه خطاب به مقامات این کشور از جمله مکرون رئیس دولت، وزراء، نمایندگان مجلس و ... منتشر شد.  

روزنامه فرانسوی لوپریزین پیش تر از نگرانی الیزه درمورد این نامه جدید خبر داده بود.  

لوپوئن در ادامه نوشت: اگرچه نامه نخست نظامیان فرانسه جنجال آفرید و برخی آن را تا حدودی دعوت به شورش خوانده اند، اما در نامه دوم نظامیان این کشور به دفاع از مواضع نامه نخست برخاسته و بیان داشتند: آن ها با تمام دشمنان فرانسه جنگیده اند و نمی خواهند در حال حاضر شاهد سقوط آشکار سرزمین خود باشند.

در این نامه آمده است: این هرج و مرج و خشونت برخلاف آنچه تصور می شود به کودتای نظامی منجر نخواهد شد بلکه شورش مدنی را به دنبال خواهد داشت.


ت ت
کدخبر: 19826 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها