فعال سیاسی اصولگرا:

برخی احزاب پیمانکاران انتخاباتی شدند و بدنبال نامزدهایی می‌گردند تا پولی از آنها بگیرند و تبلیغ آنها را کنند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی احزاب پیمانکاران انتخاباتی شدند و دنبال برخی نامزدهایی می گردند تا پولی از آنها بگیرند و تبلیغ آنها را کنند.

برخی احزاب پیمانکاران انتخاباتی شدند و بدنبال نامزدهایی می‌گردند تا پولی از آنها بگیرند و تبلیغ آنها را کنند

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با منبیان درباره اقدامات دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا برای افزایش مشارکت مردم در عرصه انتخابات به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: چهار مولفه را مقام معظم رهبری برای مشارکت در انتخابات مطرح کردند امنیت، مشارکت، رقابت، سلامت. سلامت و امنیت را مسئولین اجرایی، نظارتی، دولت، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مردم باید تامین کنند. مشارکت سیاسی هم یک فرایند است و این طور نیست که با دو اقدام بتوان مشارکت را بالا برد. اما اگر رقابت نزدیک و سنگین باشد خود به خود مشارکت هم زیاد می‌شود.

او در ادامه تاکید کرد: برای اینکه رقابت بیشتر شود باید همه جناح‌های سیاسی نمایندگان و نامزدهای خود را در لیست انتخاباتی ببینند. لازمه آن این بود شورای نگهبان نرمش قهرمانانه‌ای می‌کرد، در تایید صلاحیت‌ها رقم خوبی اعلام شد اما یکسری آدم‌هایی که می‌توانستند شاخص لیست باشند عدم احراز خوردند و در انتخابات غایب هستند.

او درباره وضعیت اصولگرایان در انتخابات افزود: جریان اصولگرایی ممکن است با 3 یا 4 لیست در انتخابات حضور یابد و رقابت درونی  داشته باشد. اصلاح طلبان هم با شیوه‌های مختلف و چراغ خاموش و با لیست ندادن در انتخابات حضور پیدا می‌کنند. سایر جریان‌ها هم اگر نامزدی داشته باشند تلاش می‌کنند از همان نامزد خود در انتخابات حمایت کنند تا رای بیاورند و چند کرسی داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره ترکیب مجلس آینده گفت: من پیش بینی می‌کنم مجلس آینده مجلس اقلیت و اکثریت نیست و شکست آرا می‌تواند در بین جریان اصولگرا هم وجود داشته باشد و مجلس چند کرسی شکل بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا احزاب هم نقشی در مشارکت مردم در انتخابات دارند یا خیر، گفت: قطعا احزاب باید طوری کار کنند که تداوم حضور در بین مردم را داشته باشند. احزاب پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند. احزاب که فقط برای انتخابات ساخته نشدند. الان می گویند بهار انتخابات است و همه آنها بسیج می‌شوند که ستادهای انتخاباتی داشته باشند. برخی احزاب پیمانکاران انتخاباتی شدند و بدنبال برخی نامزدهایی می گردند تا پولی از آنها بگیرند و تبلیغ آنها را کنند. احزاب ما در بحث مشارکت سیاسی باید پروسه اجرایی از آموزش، سازماندهی، ایجاد تشکیلات و حضور در بین مردم و بعد از نماینده شدن مطالبات مردم را در مجلس پیگیری کنند و هزاران کار را باید یک حزب انجام بدهد و این طور نباشد که دم انتخابات ستاد انتخاباتی بزنند که به نظر من نتیجه نخواهد داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان که منتشر شد، گفت: من پیش بینی می‌کنم برخی از اصلاح طلبان چراغ خاموش افرادی که مورد تاییدشان است را حمایت می‌کنند تا رای بیاورند. لیست نمی‌دهند و این اعتراض را با عدم انتشار لیست ممکن است نشان بدهند. بخشی هم تلاش می‌کنند از فضای انتخاباتی استفاده کنند تا حرف خود را بزنند و چهره‌هایی را وارد عرصه می‌کنند تا از طریق تبلیغات و صداوسیما بتوانند یک سکویی برای مقاصد سیاسی خودشان دنبال کنند. بعید می‌دانم اصلاح طلبان بخواهند با صندوق رای قهر کنند. من رای می‌دهم پس هستم و کسی که رای نمی‌دهد یک میت سیاسی است و نمی‌تواند در سپهر سیاسی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 199038 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها