کرونای انگلیسی آمریکا را به هم ریخت

شبکه‌خبری سی‌ان‌ان از نرخ فزاینده ابتلا به ویروس انگلیسی کرونا در آمریکا خبر داد و نوشت: باتوجه به وضعیت کنونی واکسیناسیون باید انتظار داشته ‌باشیم برخی اثرات واکسن در برابر نوع جدید ویروس از بین ‌برود.

کرونای انگلیسی آمریکا را به هم ریخت

به گزارش منیبان؛ به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، یک مطالعه جدید نشان می دهد که موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، به سرعت در آمریکا در حال انتشار است.

اگرچه موارد مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا با عنوان B.۱.۱.۷ که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد در حال حاضر در آمریکا هنوز به جمعیت قابل ملاحظه ای نرسیده، اما مطالعات جدید نشان می دهد تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا هر ۱۰ روز دو برابر می شود؛ روندی که در سایر کشورها هم دیده شده است. این گزارش تخمین می زند که نوع جدید ویروس کرونا ۳۵ تا ۴۵ درصد قابلیت انتقال بیشتری دارد.  

 ماه گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا(CDC) پیش بینی کرد که نوع جدید ویروس کرونای انگلیسی احتمالا تا  ماه مارس (اسفند) به نوع غالب در آمریکا بدل می شود. این نهاد فدرال پیشتر اعلام کرده بود نوع جدید ویروس ۵۰ درصد قابل انتقال تر از انواع دیگر ویروس کرونا است.

گفته می شود که هنوز مشخص نیست که واکسیناسیون در حال انجام در آمریکا بتواند مانع از انتقال سریع ویروس جدید شود. از سوی دیگر، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی هفته گذشته اظهار داشت که آمریکا واکسیناسیون مردم را با سرعت کافی انجام نمی دهد تا بتواند از انتشار نوع جدید ویروس پیشی بگیرد. وی در گفت و گو با سی ان ان گفت: «اگر انواع جهش یافته ویروس جای نوع پیشین ویروس را بگیرند، باید انتظار داشته باشیم که برخی اثرات واکسن از بین برود».

براساس گزارش های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، تاکنون بیش از ۶۱۰ مورد مبتلا به ویروس جدید انگلیسی در ۳۳ ایالت آمریکا شناسایی شده است که بیشتر آنها مربوط به دو ایالت فلوریدا و کالیفرنیا هستند. نخستین مورد مبتلا به این ویروس در آمریکا در تاریخ ۲۹ دسامبر (۹دی) اعلام شد. هرچند مطالعات نشان می دهد نوع B.۱.۱.۷ از اواخر نوامبر سال ۲۰۲۰ (اوایل آذر) وارد ایالات متحده شده است.

سازمان بهداشت جهانی هم هفته گذشته اعلام کرد که این ویروس دستکم در ۸۰ کشور شناسایی شده است. این در حالی است که علاوه بر شناسایی موارد مبتلا به ویروس انگلیسی، آمریکا تاکنون پنج مورد مبتلا به نوع ویروس کرونایی که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی و دو مورد مبتلا هم به ویروس نوع برزیلی را شناسایی کرده است.

همزمان «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هم اعلام کرده است مدیریت ویروس کرونا در دولت «دونالد ترامپ» بسیار وخیم تر از آن بوده که فکرش را می کردیم. بایدن سرعت کنونی تزریق واکسن را ناشی از مدیریت نادرست دولت ترامپ دانسته و افزود که نحوه مقابله دولت پیشین با کووید-۱۹ وحشتناک تر از آن چیزی است که فکر می کردیم.

رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گویی با شبکه خبری «سی بی اس» گفت که رسیدن به مصونیت گله ای با توجه به توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن در روز، نزدیک به یک سال طول می کشد.

بایدن در این گفت و گو اضافه کرد: «یکی دیگر از موارد نومیدکننده ای که در خصوص نحوه مقابله با کووید-۱۹ در دولت پیشین افتاده این است که ما فکر کردیم واکسن بیشتری وجود دارد، اما اینطور نیست. بنابراین ما تا آنجا که می توانیم فشار می آوریم تا واکسن های بیشتری تولید کنیم».

رئیس جمهوری آمریکا در این گفت و گوی تلویزیونی اعتراف کرد که رسیدن به مصونیت گله ای تا پایان تابستان "بسیار دشوار" است، اما گفت وقت آن رسیده تا مدارس دوباره با خیال راحت بازگشایی شوند.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۲۷ میلیون و ۶۱۱ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۴۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.


ت ت
کدخبر: 2000 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها