بررسی گزینه های احتمالی ریاست مجلس آینده/ از مطهری تا جبهه پایداری بلکه تندتر

تصمیم گیری در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی شاید از این بعد مهم باشد که می تواند سطح مدیریتی کشور را ارتقا دهد یا می تواند سطح مدیریتی کشور را به زیر کشد.

بررسی گزینه های احتمالی ریاست مجلس آینده/ از مطهری تا جبهه پایداری بلکه تندتر

به گزارش منیبان، سطح شهرها پر شده از تبلیغات مختلف و متنوع انتخابات مجلس! اصولگرایان نه تنها به وحدت نرسیدند بلکه لحظه به لحظه بر تعداد لیست های آنها افزوده می شود، در تهران، لیست وحدت به سرلیستی منوچهر متکی (وزیر خارجه معزول احمدی نژاد)، لیست ائتلاف به سرلیستی محمدباقر قالیباف، لیست امنا به سر لیستی حمید رسایی و لیست نیروهای انقلاب به سرلیستی مرتضی آقا تهرانی مجموعه لیست هایی هستند که تا امروز منتشر شده اند و البته به نظر می رسد لیست های دیگری هم طی امروز و فردا رونمایی می شوند. اطلاح طلبان در تهران لیست ندارند ولی برخی از گزوه های اصلاح طلبی رسما یا تلویحا از لیست صدای ملت علی مطهری حمایت کرده اند. کاندیداهای تاثیرگذار دیگری هم در شهرستان ها هستند، مثلا مسعود پزشکیان از تبریز می آید و محمد باقر نوبخت از رشت، به این لیست می توان گزینه های دیگری هم اضافه کرد.

موضوع مهم اما فقط انتخاب هریک از این لیست ها و افراد نیست، بلکه احتمال ریاست مجلس هر یک از سرلیست هاست که می تواند هم نمایشگر رویکرد مجلس آینده باشد و هم شرایط کشور و قانونگذاری را می تواند متفاوت کند.

علی مطهری، پزشکیان یا نوبخت

سه گزینه مهم اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و شاید اصولگرایان میانه رو برای مجلس، علی مطهری، پزشکیان و نوبخت هستند. اگرچه به نظر نمی رسد این مجموعه حائز اکثریت آرا باشند اما اگر مجلس به سمت سه فراکسیونی شدن برود بعید نیست یکی از این سه نفر ریاست مجلس را برعهده گیرند.تصور کنید هر یک از این سه گزینه در راس مجلس قرار گیرند، قطعا رویکرد مجلس به سمت رفع مشکلات کشور، پاسخگو کردن دولت و اصل قرار گرفتن مسائل اساسی کشور در حوزه های مختلف خواهد بود. مجلس از شعارزدگی خارج می شود و به جای بررسی اموری که اکثریت را عصبانی می کند، به سمت رفع موانع و مشکلات مردم خواهد رفت.

محمدباقر قالیباف

قالیباف هنوز رئیس مجلس است، اگر در دور آینده هم رئیس مجلس بماند، به نظر نمی رسد عملکرد دو مجلس فعلی و آینده چندان تفاوت کند. در واقع یک مجلس زیر متوسط ادامه می یابد و خیلی اتفاق متفاوتی رخ نمی دهد.

مرتضی آقا تهرانی

ریاست مرتضی آقاتهرانی در مجلس یعنی تشدید قدرت جبهه پایداری، تشدید قدرت جبهه پایداری هم یعنی از بین رفتن همه فرصت هایی که می تواند متضمن رفع مشکلات مردم، گشایش در امور اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی! طولانی شدن تحریم های ایران و شاید تصویب قوانینی که تا حدودی برخی تحریم ها را برای سال های متمادی تمدید کند مهمترین دستاورد ریاست عضو جببه پایداری در مجلس است.

حمید رسایی

ریاست حمید رسایی در مجلس یعنی پایان همه امیدها به مجلس! حمید رسایی به قدری تندرو است که حتی حاضر می شود سردار قاسم سلیمانی را به خاطر یک نامه در تشکر از موضع ضدآمریکایی حسن روحانی به باد انتقاد بگیرد. پیام ریاست مجلس رسایی به جامعه این است که نه تنها انتظار هیچ تحول مثبت در حوزه های مختلف را نداشته باشید بلکه منتظر حادتر شدن شرایط کشور کشور باشید.

جمعه شما رئیس مجلس هم انتخاب می کنید

رای روز جمعه فقط از باب افزایش مشارکت مهم نیست بلکه مشارکت کنندگان حتی رئیس مجلس را انتخاب می کنند. کسانی که روز جمعه رای می دهند با رای خود به جریان ها و لیست های مختلف در واقع گروه های مختلف با رویکردهای متفاوت را بر سرکار می نشانند و این گروه ها در نهایت فردی که بر سر لیستشان نشسته را رئیس مجلس می کنند. می وشد یک مجلس عاقل با یک رئیس مجلس معقول انتخاب کرد، می شود مجلسی تندرو با یک رئیس تندروتر در راس کار نشاند. انتخابا جمعه تنها انتخاب یک یا چند فرد نیست، تعیین سرنوشت کشور برای چهار سال وشاید هم بیشتر است.


ت ت
کدخبر: 203118 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها