سطح هشدار امنیتی در انگلیس کاهش یافت

وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سطح هشدار امنیتی در این کشور با یک درجه کاهش از مرحله «شدید» به «قابل توجه» کاهش پیدا کرده است.

سطح هشدار امنیتی در انگلیس کاهش یافت

به گزارش منیبان؛ «پریتی پتل» در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد توضیح داد که این تصمیم بر اساس ارزیابی جدید «مرکز مشترک ارزیابی حملات تروریستی انگلیس» اتخاذ شده است. هشدار امنیتی در سطح قابل توجه به این معناست که احتمال حمله تروریستی در کشور قویا ممکن است.  

هشدار امنیتی در انگلیس در پنج سطح «کم»، «متوسط»، «قابل‌توجه»، «شدید» و «بحرانی» تعریف می‌شود؛ اگر سطح هشدار امنیتی در درجه «کم» باشد، وقوع حمله غیرمحتمل است. در مرحله دوم یعنی در صورت قرار گرفتن درجه هشدار بر روی «متوسط»، وقوع حمله ممکن ولی باز هم غیرمحتمل است.

در حالت چهارم نیز که وضعیت «شدید» می شود، وقوع حمله بشدت محتمل است. در وضعیت بحرانی، هر لحظه انتظار وقوع حمله تروریستی می‌رود.

سطح هشدار امنیتی انگلیس سال ۲۰۱۴میلادی (مرداد ۱۳۹۳) به مرحله 'شدید' افزایش یافت و تا پارسال در همین مرحله باقی‌ماند. با فروکش کردن احتمال وقوع حملات تروریستی، این سطح سال گذشته با یک مرحله کاهش به درجه «قابل توجه» تنزل یافت.

دولت انگلیس آبان ماه گذشته دوباره سطح هشدار امنیتی را در پی حمله تروریستی وین پایتخت اتریش که به کشته شدن دست کم ۴ نفر و مجروح شدن شماری غیر نظامی منجر شد به مرحله شدید ارتقاء داد.

تصمیم گیری درباره تغییر سطح هشدار امنیتی انگلیس توسط مرکز مشترک ارزیابی حملات تروریستی صورت می‌گیرد.  این مرکز در مقر سرویس جاسوسی داخلی انگلیس موسوم به ام‌آی۵ قرار دارد و اعضای آن را کارشناسان ضد تروریسم پلیس، دولت و اژانس های امنیتی تشکیل می‌دهند.


ت ت
کدخبر: 2082 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها