عراق، مصر و اردن بر تقویت مبارزه با تروریسم تاکید کردند

وزیران خارجه عراق، مصر و اردن در نشست "سازوکار هماهنگی سه جانبه"، روابط فیمابین و تحولات منطقه را بررسی و بر تقویت تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

عراق، مصر و اردن بر تقویت مبارزه با تروریسم تاکید کردند

به گزارش منیبان؛ به نقل از رسانه های عراقی، کاخ «التحریر» شهر قاهره امروز میزبان نشست سه جانبه «فواد حسین» وزیر خارجه عراق با «سامح شکری» و «ایمن الصفدی» همتایان مصری و اردنی در چارچوب سازوکار هماهنگی سه جانبه برای بحث درباره همکاریهای مشترک در سایه دستورات رهبران سیاسی این کشورها و راههای پیشبرد این همکاریها به سمت تکامل اقتصادی و منافع متقابل سه ملت بود.

برپایه این گزارش، وزیران خارجه عراق و مصر و اردن از دستاوردهای بدست آمده از زمان اجلاس سران سه کشور در اوت سال ۲۰۲۰ میلادی در شهر امان ابراز رضایت کرده و بر پایبندی کشورهای خود به تداوم همکاری مشترک و هماهنگی قوی برای تسریع در اجرای پروژه های راهبردی تاکید کردند که به گفته آنها، به نفع سه کشور و کل منطقه است.

«احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که هدف از این نشست همچنین رایزنی سیاسی درباره آخرین تحولات منطقه بود و تبادل نظر درباره مسئله فلسطین و روند سازش و اوضاع سوریه، یمن و لیبی صورت گرفت و بر اهمیت دستیابی به راه حل های سیاسی برای درگیری های این سه کشور و نیز توقف دخالت های خارجی در امور داخلی آنها تاکید شد تا این کشورها بتوانند حاکمیت و امنیت و ثبات خود را حفظ کنند.

برپایه این گزارش، در این نشست درخصوص تقویت تلاش های مشترک برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات منطقه توافق شد.

عراق، مصر و اردن در قالب سازوکار هماهنگی سه جانبه همکاری می کنند. شهر قاهره چندی پیش شاهد رایزنی‌های سه جانبه این سه کشور برای تقویت روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف بود.

آخرین نشست سه جانبه بین سه کشور در سطح وزیران امور خارجه درباره سازوکار هماهنگی سه جانبه درخصوص مسایل فی‌مابین و منطقه‌ای، ۲۲ مهرماه گذشته در شهر قاهره برگزار شده بود.

این رایزنی ها در چارچوب اجرایی کردن نتایج اجلاس سران سه کشور عراق، مصر و اردن صورت گرفت که شهریورماه گذشته در شهر امان برگزار شد.

امان پایتخت اردن چهارم شهریور گذشته شاهد برگزاری نشست سه جانبه «عبدالله دوم» شاه این کشور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر بود که طی آن، همکاری منطقه‌ای و در صدر آن مسئله فلسطین و هماهنگی برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» مورد بحث قرار گرفت.

اردن، عراق و مصر تاکنون سه نشست در سطح سران برگزار کرده‌اند که نخستین نشست در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی در قاهره، دومین نشست در ماه سپتامبر همان سال در آمریکا و سومین نشست مردادماه گذشته، در امان برگزار شد.

قرار است چهارمین نشست سران اوایل سال جاری میلادی با سفر «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر به بغداد برگزار شود.


ت ت
کدخبر: 2084 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها