آبرو ریزی برای مخالف سرسخت برجام!

سناتور دموکرات مخالف برجام بعد از مجرم شناخته شدن در پرونده فساد مالی استعفا داد.

آبرو ریزی برای مخالف سرسخت برجام!

‍به گزارش منیبان، سناتور باب منندز، سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی، پس از آنکه دو هفته پیش پس از فرآیند طولانی رسیدگی به پرونده فساد مالی در ۱۶ عنوان اتهامی از جمله رشوه، اخاذی، کلاهبرداری مالی، مانع‌تراشی برای اجرای عدالت و فعالیت برای دول خارجی مجرم شناخته‌شد، اعلام کرد که از کرسی خود در سنای آمریکا کناره‌گیری می‌کند.

پیش از این فشارهای زیادی از سوی حزب دموکراتیک آمریکا برای کناره‌گیری این سناتور از مقام خود وارد شده‌بود، اما او همواره در مقابل این فشارها مقاومت می‌کرد و حاضر به استعفا از کرسی خود نبود.

بر اساس متن استعفای باب منندز که در صحن سنای آمریکا قرائت شد، این سناتور دموکرات از ۳۰ مرداد از کرسی خود کناره‌گیری خواهد کرد.

فیل مورفی، فرماندار دموکرات ایالت نیوجرسی، به صورت موقت جانشین منندز را در سنا تا تاریخ ۳ ژانویه که سناتور منتخب جدید کار خود را آغاز کند، معرفی خواهد کرد.

انتخابات کرسی سنای نیوجرسی، پاییز امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد و اندی کیم به عنوان نامزد حزب دموکراتیک با کرتیس باشاو به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه برای کسب این کرسی رقابت می‌کنند.

باب منندز قبلا اعلام کرده‌ بود که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات سنای نیوجرسی حاضر خواهد شد، اما مشخص نیست که بعد از محکومیتش در دادگاه و استعفایش از کرسی سنا، آیا باز هم قصد شرکت در انتخابات به عنوان نامزد مستقل دارد یا نه.

بر اساس نظرسنجی‌ها در انتخابات پیش روی کرسی سنای نیوجرسی، اندی کیم، نامزد کمتر شناخته‌شده دموکرات‌ها از رقبا جلو است.


ت ت
کدخبر: 226818 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها