مردم پاکستان به پا خاستند و به خیابان‌ها آمدند!+جزییات

پاکستانی‌ها بار دیگر با هدف اعلام همبستگی با ملت فلسطین و تمجید از مبارزه شجاعانه آنان در جنگ ۱۲ روزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی به خیابان‌ها آمده و این بار در شهر «پیشاور» طی برگزار راهپیمایی "لبیک قدس" تهاجم رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

مردم پاکستان به پا خاستند و به خیابان‌ها آمدند!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از رسانه‌های پاکستانی، راهپیمایی بزرگ "لبیک قدس" به همت حزب جماعت اسلامی روز یکشنبه در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان برگزار شد.

سناتور «سراج الحق» رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان به عنوان سخنرانی اصلی در جمع تظاهرکنندگان حاضر شد و همچنین «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به صورت ویدیوکنفرانس سخنرانی کرد.

راهپیمایی کنندگان با سر دادن شعارهای لبیک قدس و زنده باد فلسطین، تاکید کردند که اسرائیل یک رژیم نامشروع و آپارتاید است و باید به اشغال سرزمین‌های فلسطینی پایان دهد.

سناتور «مشتاق احمد خان» رئیس ایالتی حزب جماعت اسلامی گفت: حمایت‌های بی دریغ ما از فلسطین و مبارزه آنان تا ابد ادامه خواهد داشت و ما هرگز پشت برادران و خواهران فلسطینی خود را خالی نمی‌کنیم.

وی افزود: سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی باید به مسئولیت‌ خود در قبال فلسطین و آزادی این سرزمین پایبند باشند و نباید اجازه دهند صهیونیست‌ها با ترفند تهاجم و تنش‌زایی به الحاق مناطق اشغالی ادامه دهند.

سایر سخنرانان راهپیمایی بزرگ لبیک قدس شامل رهبران سیاسی، نمایندگان مجالس ملی و ایالتی پاکستان نیز با تبریک پیروزی مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی به جهان اسلام، خواستار گام‌های عملی حاکمان مسلمان برای دفاع از حقوق مردم فلسطین شدند.

دولت پاکستان از تصمیم هفته گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل برای آغاز تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین استقبال کرد.

نخست وزیر پاکستان نیز اخیراً در گفت‌وگو با رییس جمهوری مصر تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی در نوارغزه را به شدت محکوم کرد و خواستار عقب نشینی کامل نیروهای اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شریف شد.


ت ت
کدخبر: 22829 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها