واکنش حماس به گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ نام جانشینِ اسماعیل هنیه

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ نام جانشینِ شهید هنیه بی‌اساس است.

واکنش حماس به گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ نام جانشینِ اسماعیل هنیه

به گزارش منیبان، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: از اولین ساعات ترور جنایتکارانهٔ شهید هنیه توسط صهیونیست‌ها خواستار تشکیل جلسات فوری شدیم که در آن معانیِ ایمان و برادری غالب بود و پس‌از بحث‌های عمیق که مشخصهٔ آن مسئولیت بالا بود، با موارد زیر موافقت شد:

تأکید بر اینکه شهید هنیه نه‌تنها متوفیِ جنبش حماس، بلکه مرحومِ ملتِ فلسطین، ملت عربی و اسلامی و آزادگان دنیاست و شاید این تعامل و هم‌بستگیِ گسترده در شرق و غرب کرهٔ زمین گویای روشنیِ آن باشد.

ترور برادر مجاهد اسماعیل هنیه تنها بر قدرت و عزم جنبش حماس و مقاومت فلسطین برای ادامهٔ راه و رویکرد او می‌‌افزاید و خون پاک و بی‌گناهِ او آتش مقاومت را شعله‌ور می‌کند.

جنبش حماس به‌دلیل نهادگراییِ بالا و شورای تثبیت‌شدهٔ خود که در واقعیت‌ها و رویدادهای دهه‌های گذشته و شهادت تعدادی از رهبران آن منعکس شده است، متمایز است؛ چون به‌سرعت جایگزین‌هایی را برای آن‌ها انتخاب کرده است. براساس مقررات نهضت و با شهادت برادر هنیه، رهبریِ جنبش رایزنی گسترده‌ای را در نهادهای شورا برای انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی آغاز کرد.

به توده‌های مردم فلسطین و ملت عربی و اسلامی اطمینان می‌دهیم که نهادهای نهضت اجرایی و چارچوب‌های شورای آن به کار خود ادامه می‌دهند و سازوکارهای مؤثر و عملی برای ادامهٔ مقاومت در سخت‌ترین را شرایط دارند و جنبش پس‌از تکمیل نتایج رایزنی‌های خود ابتکار عمل را به‌دست می‌گیرد و آنچه برخی رسانه‌ها منتشر می‌کنند که نام‌های خاصی را به جانشینیِ رئیس جنبش اختصاص می‌دهند، بی‌اساس است.


ت ت
کدخبر: 228440 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها