خبرنگار:

یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

هنوز یک سایت قابل اطمینان که نظرات پزشکیان را منعکس کند شروع به کار نکرده است

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای پزشکیان نه سخنگو دارد، نه خودش صحبت می کند و نه امکانات رسانه ای مشخصی در اختیارش گذاشته شده است.

هنوز یک سایت قابل اطمینان که نظرات پزشکیان را منعکس کند شروع به کار نکرده است

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با کابینه رئیس جمهور گفت: آقای پزشکیان نه سخنگو دارد، نه خودش صحبت می کند و نه امکانات رسانه ای مشخصی در اختیارش گذاشته شده است. هنوز یک سایت قابل اطمینان که نظرات او را منعکس کند شروع به کار نکرده است.

او افزود: با اینکه آدم های رسانه ای زیادی دور و بر او هستند اما درگیری های شخصی او آنقدر زیاد بوده که هنوز رییس جمهور به مساله مهم رسانه نرسیده است. این اشکالی بزرگ در حوزه فعالیت های پزشکیان است و با این اوصاف کسی نمیتواند به حق از پزشکیان دفاع کند.

ابطحی افزود: رییس جمهور باید با جامعه صحبت کند و بیشتر در مورد ابهامات پاسخ بدهد. هر کدام از انتخاب هایی که مورد انتقاد فراوان قرار گرفته، از دیدگاه پزشکیان دلایلی دارد که باید در رابطه با این مسائل با مردم گفت و گو شود در غیر این صورت مردم دوباره سرد می شوند.

ا‌و تاکید کرذ: به عنوان مثال اگر پشت انتخاب وزیر اطلاعات این موضوع است که کشور از نظر امنیتی مشکل دارد و در چنین وضعیتی امکان تغییر وزیر اطلاعات وجود ندارد، باید در این رابطه با مردم صحبت کرد، اگر توصیه هایی به رییس جمهور شده و نمی تواند به برخی مطالبات جامعه پاسخ دهد باید این موضوع را به طور شفاف به مردم بگوید. هر ملاحضه ای که وجود دارد باید از زبان رییس جمهور با مردم در میان گذاشته شود.

این چهره اصلاح طلب ادامه داد: در کشوری که طبق قانون اساسی قدرت تقسیم شده و امکان بی توجهی به این تقسیم بندی وجود ندارد و باید واقع بینانه عمل کرد، در کنار نگاه منتقد باید توجهی واقع بینانه نیز داشت. از این رو هجمه ای که نسبت به دکتر پزشکیان وجود دارد درست، به حق و منصفانه نیست.

او تاکید کرد:  بپذیریم که در ایران هستیم و هدف انتخابات نیز به این سمت و سو بود که کمی شرایط را بهتر کنیم. نباید یادمان برود که سه ماه پیش چه مجموعه ای بر کشور حاکم بود. نباید مطالباتمان آنقدر غیر واقعی باشد که همین دستاوردی که داریم نیز از دست ما برود.

این چهره سیاسی در مورد انتخاب عباس عراقچی به عنوان وزیر خارجه گفت: من معرفی آقای عراقچی به مجلس را انتخاب بسیار خوبی می دانم به دو دلیل اولا آقای عراقچی دیپلماتی کارکشته است و سابقه پر تلاشی در حوزه دیپلماسی دارد و جز در دیپلماسی با هیچ عنوان دیگری شناخته نمی شود. دوما آقای عراقچی روابطی صمیمانه با اقای ظریف دارد و همواره حامی ایشان بوده است. دیدگاه های اقای ظریف و زحماتی که ایشان در عرصه سیاست خارجی متحمل شده همواره برای مردم قابل توجه بوده است. از این رو به عقیده من انتخاب اقای عراقچی از این دو جهت انتخابی خوب و شایسته بود.

او در پایان گفت: این تصور که فکر کنیم  پزشکیان موفق نخواهد شد و از امروز خط و ربطمان را از او جدا کنیم جوانمردی نیست. ممکن است پزشکیان موفق نشود ولی نباید فراموش کنیم که اصل موفقیت پزشکیان اتفاق مهمی در تاریخ سیاسی ایران خواهد بود. من به رغم هر انتقادی که داشته باشم فکر می کنم راهی جز حمایت جدی از مسعود پزشکیان و مسیر انتخاب شده او وجود ندارد. نمی توان در مورد کسی که هنوز وزرای او انتخاب نشده اینچنین قضاوت کرد و تمام دستاوردهای قبلی و بعدی او را نادیده گرفت. این کاری نخواهد بود که تاریخ از ما و به ویژه مجموعه اصلاح طلبان بپذیرد.


ت ت
کدخبر: 230299 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها