مخالفت صریح وزیر دفاع با احداث فرودگاه در چابهار
وزیر دفاع گفت: باند فرودگاه کنارک که در حال حاضر به صورت مشترک برای پروازهای نظامی و پروازهای چابهار و کنارک استفاده میشود کاملاً استاندارد است و ما ۳۰ هزار هکتار زمین برای احداث ترمینال در آن در نظر گرفتهایم اما محلی که تلاش داشتند فرودگاه چابهار را در آن احداث کنند در زمان بارندگی یک متر آب در آن منطقه جمع میشود و عملاً کاربرد نداشت.
به گزارش منیبان، امیر سرتیپ نصیرزاده در جلسه شورای اداری و معتمدان در چابهار اظهار داشت: طرحهای صنعتی وزارت دفاع در چابهار باید هرچه سریعتر تکمیل شوند تا شاهد توسعه و آبادانی بهتر این مناطق راهبردی باشیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم استفاده از اقتصاد دریامحور در توسعه سواحل مکران، گفت: برای ساخت فرودگاه جدید در مکان فعلی فرودگاه کنارک برنامهریزی لازم صورت گرفته است و به همین منظور سه هزار هکتار زمین به صورت رایگان اختصاص یافت تا ترمینال مسافربری و سایر زیرساختهای جابجایی کالا و مسافر فراهم شود.
امیر عزیز نصیرزاده در جریان سفر به چابهار درباره احداث فرودگاه چابهار اظهار داشت: در مشهد، بندرعباس و بوشهر که فرودگاههای اصلی هستند یک سمت فرودگاه غیرنظامی و یک سمت نظامی است که باند مشترک استفاده میشود و تاکنون هم هیچ مشکلی به وجود نیامده و فرودگاه کنارک هم به صورت مشابه میتواند همین نقش را ایفا کند.
وزیر دفاع افزود: باند فرودگاه کنارک که در حال حاضر به صورت مشترک برای پروازهای نظامی و پروازهای چابهار و کنارک استفاده میشود کاملاً استاندارد است و ما ۳۰ هزار هکتار زمین برای احداث ترمینال در آن در نظر گرفتهایم اما محلی که تلاش داشتند فرودگاه چابهار را در آن احداث کنند در زمان بارندگی یک متر آب در آن منطقه جمع میشود و عملاً کاربرد نداشت.
وی با اشاره به اینکه مجوز برای جای دیگری صادر شده بود، ادامه داد: محلی که مجوز احداث فرودگاه برای آن صادر شده بود ۵۰ کیلومتر با محلی که احداث فرودگاه چابهار را در آن آغاز کردند فاصله داشت و در واقع محل احداثی که در نظر گرفتند تخلف بود و چنانچه فرودگاه در آن محل احداث میشد در نهایت برخورد بین هواپیمای نظامی و غیرنظامی اتفاق میافتاد.