خبرنگار:

نماینده خاش در مجلس:

نسبت به نمایندگانی که دل به کار نمی‌دهند انتقاد دارم| موافق انتشار نام نمایندگان از سوی حوزه فناوری مجلس نیستم

نماینده خاش در مجلس گفت: با رویه‌ای که گفته شود اسامی نمایندگانی که در رای دادن مشارکت نداشتند از طرف حوزه فناوری مجلس در سایت اطلاع‌رسانی شود را اصلاً قبول ندارم.

نسبت به نمایندگانی که دل به کار نمی‌دهند انتقاد دارم| موافق انتشار نام نمایندگان از سوی حوزه فناوری مجلس نیستم
پیشنهاد ویژه

علی کرد، نماینده خاش در مجلس، در خصوص عدم‌ رای دادن برخی نمایندگان در صحن علنی مجلس که با واکنش محمدباقر قالیباف روبرو شده است، به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: مجلس یکی از قوه‌های مهم و تاثیرگذار ایران است و به حق، آن را خانه و امید ملت نامیدند.

او افزود: به نظر من تا جایی که امکان دارد باید طرح و لوایحی در مجلس مطرح شود که به درد کشور و مردم بخورد و به نوعی دغدغه عده بسیاری باشد تا نمایندگان هم با رغبت بیشتری به موضوع ورود پیدا کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بنده در طول دوران کاری مجلس سعی کردم در برنامه‌ها و در جاهایی که نیاز به رای و نظرم بوده است فعال باشم. هر نماینده باید به صورت عقلایی و اصولی در جریان امور باشد زیرا نماینده مردم و امید آن‌ها است.

کرد اظهار کرد: نماینده باید برای جایگاه خودش احترام قائل باشد و بداند که تاثیرگذاری بالایی دارد. هر نماینده در جلسات مجلس می‌تواند از امکان نطق، تذکر و سوال از مسئولان استفاده کند و حتی این ظرفیت وجود دارد که نظرات خود را در قالب نامه برای هر مسئولی بفرستد.

نماینده خاش در مجلس گفت: من خیلی از وضعیت دقیق عدم‌ مشارکت برخی نمایندگان در زمان رای دادن اطلاع ندارم اما این انتقاد از طرف من هم به آن‌هایی که خیلی دل به کار نمی‌دهند وجود دارد. نمایندگان باید با دقت‌نظر بیشتر در رای‌گیری‌ها شرکت کنند و این جایگاه که اسوه ملت است را با کار به موقع و اصولی خودشان الگو قرار دهند.

او یادآور شد: با رویه‌ای که گفته شود اسامی نمایندگانی که در رای دادن مشارکت نداشتند از طرف حوزه فناوری مجلس در سایت اطلاع‌رسانی شود را اصلاً قبول ندارم.

علی کرد گفت: به نظر من در ابتدا رییس و هیات رییسه مجلس بررسی کنند که اگر جمعی در رای دادن مشارکت نمی‌کنند مشکل از کجاست. اگر از برنامه‌های مطرح شده اس برای آن فکری کنند و اگر رغبتی از سمت نمایندگان وجود ندارد دلیل و یا دلایل آن چیست. در کل این چالش باید در یک محفل دوستانه حل و فصل شود.

نماینده خاش افزود: با این تفاسیر حتی اگر طرح و لوایح به نظر نماینده خیلی کارآمد نیامد دلیلی موجهی برای عدم‌ رای دادن او نیست. نماینده باید با حوصله و تاثیرگذار در صحن کمیسیون، فراکسیون، وزارتخانه‌ها و حوزه انتخابیه‌اش ظاهر شود زیرا این کارها شرح وظایف‌اش است.

او در پایان گفت: گاهی یک نماینده دیر به جلسه صحن می‌رسد و اسم او برای مردم اعلام می‌شود. این روش را مناسب نمی‌دانم. این روند برای وجهه و شخصیت یک نماینده خوب نیست. برخی از این کارها شایسته جایگاه و وجهه نماینده نیست و این دست کارها بیشتر در قالب مدرسه برای دانش‌آموزان باید صورت بگیرد. از این‌رو صلاح را بر این می‌بینم که هیات رییسه برای اصلاح این دست چالش‌ها آیین‌نامه داخلی مجلس را تغییر دهد.


ت ت
کدخبر: 241629 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها