واکنش تند شاهزاده سعودی به اظهارات و جشن های بعداز آزادی« الهذلول»

« سطام بن خالد آل سعود» شاهزاده سعودی بدون اشاره به نام « لجین الهذلول» فعال معترض عربستانی به جشن ها و اظهارنظرهای بعداز آزادشدن الهذلول این دختر عربستانی از زندان واکنش نشان داد و نوشت که اینها فراموش کرده اند در کشورشان سربازان و نیروهای پلیس علیه زنان چه جنایاتی مرتکب می شوند.

واکنش تند شاهزاده سعودی به اظهارات و جشن های بعداز آزادی« الهذلول»

به گزارش منیبان؛ شاهزاده سعودی با انتشار سلسله توئیت هایی افزود: کسانی که از آزادی دختر سعودی ابراز خرسندی کرده و جشن گرفته اند، فراموش کرده اند هزاران زنانی را که در عراق، سوریه، اسرائیل و کشورهای خودشان در زندان هستند.

« جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا از نخستین افرادی بود که از آزادی الهذلول ابراز خرسندی و بعداز حضور در وزارت دفاع آمریکا و درآغازسخنرانی خود آن را « خبری خوب » توصیف کرد.

شاهزاده سعودی در توئیتی آورده است: هدف تلاش برای ایجاد قهرمانان ساختگی که غرب برای برخی شخصیت ها انجام می دهد، نفوذ به جوامع از ناحیه فکری و تأثیرگذاری بر آنها از نقطه نظر مذهبی است .

وی در ادامه افزوده است: ادعا دارید درمورد حقوق بشر صادق هستید پس آن انسان هایی که در کشورهای آسیایی و آفریقایی کشته می شوند و کودکانی که برای شرکت در جنگ ها بکار گرفته می شوند، کجا قرار دارند. ما درمیان مدعیان حقوق بشر مواضع شرم آوری دیده ایم واگر با کشورها همپیمان می شوند به طمع ثروت و منابع آنها است، دروغگویی و دورروئی شما دیگر بس است.

سطام بن خالد آل سعود با این ادعا که «ما به لطف خدا حقوق کامل زنان را اعطا کرده ایم ، آنها را در بالاترین مناصب می بینیم و درساختن کشوردر کنار مردان مشارکت می کنند»، اضافه کرده است: غربی ها همواره از زنان سخن می گوید، اما دریافته ایم که آنچه انجام می دهند در اصل ارتباطی با زنان ندارد بلکه آنها درصدد ترویج ایده هایی برای مقابله با دین ، جامعه ، آداب و رسوم هستند.

ناظران معتقدند که آل سعود با آزادی زندانیان موافقت ندارند اما برای هماهنگ کردن خود با دوران « دونالد ترامپ» حامی بزرگ خود و تحت فشارهای دولت « جوبایدن» مجبور شده اند ژست هایی مانند رعایت حقوق بشر بگیرد و این گونه ادعاهایی را مطرح کنند.

الهذلول در امارات ربوده و با فشار به عربستان منتقل شده بود، به اتهام حمایت از ترویج رانندگی زنان درعربستان به 5 سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

او چهارشنبه گذشته بعداز آنکه بیش از 1000 روز را در زندان بسر برد به طور ناگهانی آزاد شد اما خانواده اش اعلام کردند که الهذلول همچنان تحت مراقبت قرار دارد و نمی تواند از خاک عربستان خارج شود.

آل سعود که اکنون با پرونده قتل « جمال قاشقچی» و ادعای بایدن برای مجازات قاتلان این فعال عربستانی مواجه هستند، چند روز قبل هم مجبور شده بودند حکم اعدام« علی النمر» جوان شیعه معترض به جنایات سعودی ها را به ده سال کاهش دهند.


ت ت
کدخبر: 2571 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها