هند دوباره امیدوار شد+جزییات

رئیس شورای مقابله با ویروس کرونای هند اعلام کرد که دهلی نو به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده واکسن در جهان، امیدوار به از سرگیری صادرات واکسن کرونا به جهان پس از کاهش نیاز داخلی است.

هند دوباره امیدوار شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ هند حدود دو ماه پیش پس از مواجه شدن با موج دوم "طوفانی" کرونا و مراجعه ناگهانی هزاران نفر به بیمارستان‌ها برای دریافت واکسن کرونا، صادرات این واکسن را متوقف کرد. 

نشریه "دکان هرالد" در این خصوص نوشت: دکتر وینود پال رییس شورای مقابله با ویروس کرونای هند گفت "زمانی که ما بتوانیم بخش قابل توجهی از جمعیت مردم هند را واکسینه کنیم و میزان تقاضا برای آن در هند کاهش یابد، ما خواهیم توانست صادرات این واکسن‌ را به سایر کشورها آغاز کنیم". 

پال ضمن دفاع از تصمیم دولت هند برای توقف صادرات واکسن کرونا در ماه آوریل تاکید کرد: این تصمیم زمانی گرفته شد که هند با شیوع بحرانی موج دوم کرونا مواجه بود. در آغاز سال جاری و همزمان با طرح واکسیناسیون هند، این کشور مقدار قابل توجهی از واکسن کرونا را به جهان صادر کرد.

هند صادرات واکسن کرونا به بیش از ۹۰ کشور را از ماه ژانویه سال جاری میلادی آغاز کرد، اما پس از گذشت دو ماه این صادرات متوقف شد و بسیاری از کشورها و میلیون‌ها نفر با کمبود واکسن کرونا مواجه شدند. 

نشریه "بیزینس استاندارد" نیز نوشت: بحران واکسن در داخل هند نیز آشکار شد و نبود واکسن کافی انتقاد بسیاری را در این کشور متوجه دولت کرد. در همین حال کشورهایی مانند نپال و بنگلادش که در ابتدا از هند واکسن کرونا دریافت کرده بودند، برای تامین واکسن مورد نیاز خود به سراغ چین رفتند. 

موسسه سروم هند که بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده واکسن در جهان است، تولید واکسن براساس طرح کواکس سازمان جهانی بهداشت که به منظور دستیابی همه کشورها به واکسن کرونا اجرایی شده را متوقف کرد. ماه گذشته این موسسه اعلام کرد به دلیل کمبود شدید مواد اولیه، ممکن است نتواند تا پایان سال جاری تحویل واکسنها را آغاز کند. 

موارد قطعی ابتلا به کرونا در هند از مرز ۲۹ میلیون نفر گذشته است و بیش از ۳۸۰ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. کارشناسان ادعا می‌کنند این داده‌ها واقعی نیست و آمار واقعی کرونا بسیار بیشتر از اعداد اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هند است. 

بسیاری از شهرها از قرنطینه خارج شده‌اند و زندگی به آرامی درحال بازگشت به روال عادی خود است اما کارشناسان سلامتی اخطار می‌دهند هند تا چند ماه آینده با موج سوم کرونا مواجه خواهد شد و روند واکسیناسیون مردم باید تسریع شود. 

درحال حاضر کمتر از ۵ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری هند واکسینه شده‌اند. هند امیدوار است تا چند ماه آینده واکسیناسیون مردم این کشور به سرعت انجام شود. 

با این حال، وعده‌های شرکت‌هایی مانند موسسه سروم و بهارات بیوتک برای تامین واکسن مورد نیاز هند با تاخیر انجام می‌شود و چندین واکسن تولیدی دیگر در این کشور هنوز در مرحله آزمایش قرار دارند.


ت ت
کدخبر: 25892 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها