تحریم‌‎ها صدای روسیه را در آورد!+جزییات

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تمدید یکساله تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشور در مورد کریمه انتقاد کرد.

تحریم‌‎ها صدای روسیه را در آورد!+جزییات

به گزارش منیبان، زاخارووا روز دوشنبه در مورد تمدید تحریم ها در مساله کریمه ازسوی اتحادیه اروپا نوشت: اتحادیه اروپا از پاسخ روسیه به این اقدام اطلاع دارد و می داند که مطابق قانون اساسی روسیه منطقه کریمه بخشی از این کشور محسوب می شود.  

وی افزود: اتحادیه اروپا می داند که تصمیم در مورد الحاق کریمه به روسیه بر اساس نتایج همه پرسی برگزار شده در این منطقه گرفته شده و در عمل اثبات شده و بروکسل نمی تواند آن را نادیده بگیرد.  

زاخارووا  اظهار داشت: از این واقعیت اطلاع دارند و با این وجود بر اقدام باطل خود اصرار دارند.  

 اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم ها در مورد کریمه را تا روز ۲۳ ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ برای یک سال دیگر تمدید کرد.  

ولادیمیر بوبکوف معاون مجلس محلی کریمه امروز به ریانووستی گفت: تمدید تحریم اتحادیه اروپا در مورد کریمه قابل انتظار بود و هیچ گونه خسارت جبران ناپذیر وارد نمی کند.

شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد؛ اما اوکراین و غرب نتیجه این همه پرسی را نپذیرفتند و آن را جدایی طلبی بر خلاف قوانین بین‌المللی خواندند.

  اتحادیه اروپا و آمریکا هم از همان سال تحریم های بسیاری را علیه روسیه وضع کرده است. این در شرایطی است که شماری از اعضای این اتحادیه همچون ایتالیا، یونان و مجارستان، به موجب ضررهای هنگفت اقتصادی که در سال های گذشته متحمل شده اند، از تمدید تحریم ها حمایت نمی کنند.


ت ت
کدخبر: 25915 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها