سازمان ملل هشدار جدی داد!+جزییات

میشله باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه خواستار اقدام منسجم برای جلوگیری از وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان طی چند دهه اخیر شد.

سازمان ملل هشدار جدی داد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: برای مقابله با شدیدترین عقب ماندگی حقوق بشری در زندگی مان نیاز به دیدگاه تغییردهنده زندگی و اقدام هماهنگ داریم.

وی هشدار داد: فقر شدید، نابرابری ها و بی عدالتی در حال افزایش و فضای دموکراتیک و مدنی در حال از بین رفتن است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به اوضاع حقوق بشری کشورهای مختلف به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی گفت که گزارش های منتشر شده درمورد تخلفات شدید حقوق بشری در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی و تهدید قحطی برای ۳۵۰ هزار نفر از مردم این منطقه، وی را برآشفته است.

وی با اشاره به اعدام های غیرقانونی، بازداشت های خودسرانه، خشونت جنسی علیه کودکان و بزرگسالان و بی خانمانی های اجباری در این منطقه تاکید کرد که گزارش های موثقی از عملیات نظامیان اریتره ای در این منطقه منتشر شده است.

باشلت گفت که دیگر بخش های اتیوپی که روز دوشنبه صحنه برگزاری انتخابات بود، شاهد وقایع هشداردهنده از خشونت های مرگبار قومی و بی خانمانی بوده است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل همچنین به تاثیر قانون امنیت ملی در هنگ کنگ اشاره داشت. این قانون از اول ژوئیه ۲۰۲۰ در هنگ کنگ به اجرا درآمد.

باشلت ابراز امیدواری کرد که سرانجام بتواند در سال جاری از منطقه سین کیانگ چین دیدن کند.

سیاست های اعمال شده چین در این منطقه مورد انتقاهای بین المللی قرار گرفته است. آمریکا، پکن را به نسل کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت علیه اقلیت مسلمان اویغور در این منطقه متهم کرده است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود از تمهیدات کرملین برای محدود کردن فضا برای دیدگاه های سیاسی مخالف و دسترسی به مشارکت در انتخابات آینده انتقاد کرد.

باشلت گفت: از روسیه می خواهم که از حقوق مدنی و سیاسی حمایت کند. وی تاکید کرد که قوانین محدودکننده آزادی بیان و برگزاری تجمعات باید با موازین و معیارهای بین المللی حقوق بشری مطابقت داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 25945 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها