چین جدیدترین درخواست کرونایی خود را مطرح کرد

نماینده دائم چین در سازمان های بین اللملی مستقر در ژنو به نمایندگی از ۶۳ کشور خواستار کمک به توزیع عادلانه واکسن در جهان شد.

چین جدیدترین درخواست کرونایی خود را مطرح کرد

به گزارش منیبان، رادیو بین المللی چین روز سه شنبه اعلام کرد: «چن شو» در نشست کمیساریای حقوق بشر در مورد وضعیت مقابله با همه گیری کرونا در حاشیه چهل و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که همه گیری کرونا هنوز در سطح جهان در حال گسترش است و تاثیرات منفی جدی آن بر توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه همچنان مشاهده می شود. این همه گیری اهمیت حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین اهمیت همبستگی و همکاری بین کشورها را نشان داد.

او گفت: واکسن ابزاری قوی برای غلبه بر همه گیری است، بنابراین باید به یک محصول عمومی جهانی تبدیل شود اما اکنون عدم امکان دسترسی و خرید واکسن در نقاط مختلف جهان به مشکلات جدی تبدیل شده و "ملی گرایی واکسن" و احتکار آن نگران کننده شده است.

این مقام چینی از همه کشورها درخواست کرد با داشتن روحیه همبستگی و همکاری، تعهدات خود را در عمل نشان دهند و از کشورهای در حال توسعه برای در اختیار گرفتن به موقع واکسن حمایت کنند و وضعیت دسترسی و قابل خرید بودن واکسن برای کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای کمتر توسعه یافته را بهبود بخشند تا ضمن نجات جان انسان ها بتوان هرچه زودتر بر اپیدمی غلبه کرد.  

چن همچنین از کشورهای توانمند دعوت کرد به طور فعال در همکاری های توسعه بین المللی شرکت و به کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به توسعه پایدار و حل موثر تاثیرات همه گیری کمک کنند.


ت ت
کدخبر: 26038 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها