آمریکا سازمان ملل را درمانده کرده است!

روزنامه پاکستانی «دیلی تایمز» با انتقاد از ناتوانی سازمان ملل برای دفاع از حقوق ملت ایران و جلوگیری از تحرکات ضدایرانی آمریکا در منطقه، نوشت: فرار از افغانستان و تجاوز اخیر آمریکایی ها در مرز عراق و سوریه بیانگر اصرار واشنگتن برای رویارویی با تهران است.

آمریکا سازمان ملل را درمانده کرده است!

به گزارش منیبان، روزنامه انگلیسی زبان دیلی تایمز روز پنجشنبه در سرمقاله خود با عنوان «جنگ نیابتی دیگر آمریکا با ایران؟ » نوشت: دبیرکل سازمان ملل اخیرا طی گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل خواستار احیای برجام و لغو تحریم‌های ضدایرانی آمریکا شده است ولی باید گفت که آنتونیو گوترش مانند یک سرباز بدون زره یا اسلحه است اما خیال مبارزه دارد.

در این گزارش آمده است: اینکه گوترش در تلاش برای معافیت تحریم‌های تجاری و نفتی ایران است یک پیام مهم برای مردم این کشور مخابره می‌کند، ملتی که از سال ۲۰۱۸ و پس از خروج یکجانبه ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا از توافق بین المللی هسته‌ای متحمل عواقب اقتصادی آن هستند.

دیلی تایمز نوشت: به نظر می‌رسد جوبایدن تمایل به ادامه راه سیاست دولت قبلی آمریکا دارد حداقل از نظر سیاست خارجی به ویژه خروج بی‌پروا از افغانستان. اما ایران همچنان هدف اقدامات زورمندانه آمریکایی‌ها خواهد ماند درحالی که ما شاهد افزایش تنش‌ها میان دو کشور پس از حمله اخیر آمریکا در امتداد مرز سوریه و عراق هستیم.

این روزنامه پاکستانی نوشت: بایدن به صهیونیست‌ها اطمینان داد که تا زمانی که وی رئیس جمهوری است اجازه نمی‌دهد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند اما متاسفانه ما شاهد درماندگی سازمان ملل برای جلوگیری از تجاوزات آمریکا هستیم؛ یورش‌هایی که از افغانستان، عراق، سوریه و لیبی گرفته تا تلاش واشنگتن برای بروز درگیری‌های نیابتی با تهران امتداد دارد.

دیلی تایمز خروج عجولانه و بی‌پروای آمریکایی‌ها از افغانستان را طرح دیگر کاخ سفید برای تنش با ایران و ایجاد جنگ نیابتی در منطقه توصیف کرد و افزود: متاسفانه فرار آمریکا از باتلاق افغانستان چیزی نیست جز نیت آنان برای گشایش یک بازی بزرگ شامل درگیری‌های نیابتی با جمهوری اسلامی ایران در منطقه.

۱۱۳ سازمان و گروه مدافع حقوق بشر و آزادی‌های مدنی و گروه‌های دینی و صلح در آمریکا و دیگر نقاط جهان دیروز طی نامه‌ای به جو بایدن، حملات هوایی اخیر آمریکا به سوریه و عراق را محکوم کردند.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرده است هدف از حمله‌های اخیر به سوریه و عراق جلوگیری از حملات نیروهای مورد حمایت ایران علیه مواضع آمریکا و متحدانش بود.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد آمریکا در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل مدعی شده است پس از اثبات ناکافی بودن اقدامات غیرنظامی، تصمیم به حمله به گروههای مقاومت در مرز سوریه و عراق گرفته است.

بایدن در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید نیز گفته بود: شخصا دستور حمله‌های اخیر به مواضع شبه‌نظامیان در عراق و سوریه را صادر کردم و این اقدام را بر اساس اختیارات خود در قانون اساسی انجام داده‌ام.


ت ت
کدخبر: 27295 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها