جزییات جدیدی از شرایط ولیعهد پیشین عربستان فاش شد!

شبکه تلویزیونی خبری " إن بی سی نیوز " آمریکا با انتشار گزارشی جزئیات جدیدی در مورد وضعیت عمومی و شکنجه محمد بن نایف که در یک مکان محرمانه در بازداشت بسر می برد، فاش کرد .

جزییات جدیدی از شرایط ولیعهد پیشین عربستان فاش شد!

به گزارش منیبان؛ تارنمای خبری " وطن " امروز پنجشنبه به نقل از إن بی سی نیوز مدعی شد که " محمد بن نایف " ولیعهد سابق سعودی که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی او را از پستش کنار گذاشته و فرزندش محمد بن سلمان را جانشین وی کرد، در معرض شکنجه و آزار و اذیت جسمی قرار گرفته است تا آنجا که بدون کمک دیگران قادر به راه رفتن نیست.

این شبکه خبری در عین حال خاطرنشان کرد که هم اکنون فشارهایی بر دولت جو بایدن  به منظور دخالت جهت یاری رساندن به محمد بن نایف در جریان است.

ان بی سی نیوز اعلام کرد که اطلاعات یاد شده را به نقل از دو منبع آگاه منتشر کرده است.

یکی از منابع یاد شده فاش کرد که بن نایف در یک مرکز دولتی در نزدیکی قصر الیمامه ریاض در بازداشت بسر می برد که در آن مقر رسمی دیوان پادشاهی سعودی قرار دارد.

در همین راستا این دو منبع آگاه که خواستند نام شان فاش نشود، ابراز داشتند: محمد بن نایف بیش از ۲۳ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است و از ناحیه پا به شدت مضروب شده و حتی از دریافت داروی مسکن محروم مانده است.

یکی از منابع یاد شده گفت که بن نایف ممنوع الخروج است و به او اجازه ملاقات با هیچ کس از جمله پزشک شخصی و وکیل مدافعش داده نمی شود.

شبکه ان بی سی نیوز افزود: معلوم نیست که دولت بایدن در پشت پرده در این خصوص دخالت کرده یا نه، اما شرایط بازداشت بن نایف اخیرا بهتر شده و به اعضای خانواده اش اجازه دیدار با وی داده شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی تا کنون در این خصوص هیچ گونه اظهارنظری نکرده اند .

شایان ذکر است بن نایف پس از برکناری از پست ولایتعهدی عربستان در سال ۲۰۱۷ و جایگزین شدن پسرعمویش محمد بن سلمان به جای وی در ملاء عام ظاهر نشده است تا آنکه گزارش بازداشت وی در ماه مارس گذشته منتشر شد.

بن نایف قابل اعتمادترین همپیمان سعودی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا به شمار می رفت و از سال ۲۰۱۲ متصدی پست وزارت کشور گردید و سه سال پس از آن از سوی شاه سلمان به عنوان ولیعهد سعودی برگزیده شد.


ت ت
کدخبر: 27303 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها