پوتین: از شما در مقابل تحریم‌های غرب حمایت می‌کنیم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت و گویی تلفنی با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود بر حمایت از این کشور در برابر تحریم های یکجانبه غرب تاکید کرد.

پوتین: از شما در مقابل تحریم‌های غرب حمایت می‌کنیم

به گزارش منیبان، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: گفت و گوی تلفنی پوتین و لوکاشنکو در آستانه هشتمین نشست سران مناطق روسیه و بلاروس که سران دو کشور در آن شرکت می کنند، صورت گرفت و دو طرف درخصوص همکاریهای دوجانبه تبادل نظر کردند.  

در این گفت و گوی تلفنی، مساله ادامه فشارهای تحریمی در مرکز توجه قرار داشت و طرف روسی بر همبستگی با بلاروس برای مقابله تحریم های یکجانبه غرب تاکید کرد.

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا پس از به زمین نشاندن یک هواپیمای مسافربری رایان ایر توسط بلاروس در اواخر ماه مه در مینسک و دستگیری رومن پروتاسویچ یکی از مخالفان دولت این کشور، تحریم هایی را علیه این کشور شرق اروپا اعمال کردند.

به گزارش ایرنا  وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی در بیانیه ای اعلام کرد  دارایی‌های احتمالی ۱۶ شخص و پنج نهاد بلاروس را مسدود کرده و از دسترسی این اشخاص و نهادها به نظام مالی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

براساس این بیانیه، سخنگوی الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری، رئیس مجلس اعلی پارلمان و رئیس دستگاه‌های اطلاعاتی بلاروس در زمره این افراد هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ورود ۴۶ مقام بلاروس را به آمریکا ممنوع کرده است که در مجموع ۱۵۵ نفر از مقامات بلاروس با محدودیت روادید آمریکا روبرو هستند.

بلاروس دو هفته پیش "جفری جوک"  کاردار موقت سفارت آمریکا را در این کشور به وزارت خارجه کشورش احضار کرد.

آناتولی گلاز سخنگوی وزارت خارجه بلاروس گفته بود: بلاروس به عنوان کشور مستقل نمی تواند این اقدام غیردوستانه آمریکا را نادیده بگیرد.  

 بلاروس روز هفتم تیر ماه نیز به علت تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا علیه این کشور، سفیر خود را از بروکسل فراخواند.


ت ت
کدخبر: 27305 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها