بحران در کانادا شدیدتر شد/ارتش به کمک آمد!

پایگاه خبری اکسیوس با اشاره به ادامه آتش سوزی ها در غرب کانادا به دلیل گرمای بی سابقه هوا، از ارسال نیروهای مسلح این کشور برای کمک به اطفای حریق خبر داد.

بحران در کانادا شدیدتر شد/ارتش به کمک آمد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، نیروهای مسلح کانادا برای کمک به مبارزه با ده ها آتش سوزی در غرب کانادا فراخوانده شده اند؛ آتش سوزی که موجب تخلیه منطقه و کشته شدن دستکم دو نفر شده است.

گفته می شود تاکنون ۱۷۲ آتش سوزی در سراسر استان بریتیش کلمبیا در پی موج شدید گرما و ثبت گرمترین هوا در تاریخ کانادا و شمال غربی اقیانوس آرام گزارش شده است.

اکسیوس در ادامه نوشت: دستور تخلیه مناطقی از این استان از هفته گذشته صادر شد و منطقه تامپسون-نیکولا از آخرین بخش هایی است که این کار را انجام داده است. روستای لیتون در بریتیش کلمبیا از نخستین مناطقی بود که در پی گرمای بی سابقه و ثبت درجه حرارت ۴۹.۹ درجه سانتیگراد با آتش سوزی های مرگبار بر سر زبان ها افتاد. تاکنون مرگ دو نفر در اثر آتش سوزی در این روستا تائید شده است.

همزمان «هارگیت ساجان» وزیر دفاع کانادا روز جمعه گفت منابع اضافی، از جمله ۳۵۰ پرسنل نظامی برای کمک به خاموش کردن آتش در مناطق غربی کانادا به یک پایگاه تاکتیکی در "ادمونتون" استان آلبرتا گسیل شده اند.

براساس آخرین گزارش ها، تاکنون دستکم ۷۱۹ نفر از ۲۵ ژوئن تا ۱ ژوئیه (۴ تا ۱۰ تیر) در جریان موج گرمای بریتیش کلمبیا جان خود را از دست داده اند که براساس گزارش پزشکی قانونی این استان، آمار مذکور سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

«لیزا پوینت» رئیس پزشکی قانونی در بیانیه ای خاطرنشان کرد که دلیل عمده افزایش مرگ و میرها گرمای شدید هوا است.


ت ت
کدخبر: 27735 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها