کانادا علیه اسرائیل!+جزییات

وزیر خارجه کانادا تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با هدف کاهش تنش‌ها در سرزرمین‌های اشغالی باید اقداماتی همچون شهرک‌سازی‌ها و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها را در بیت‌المقدس شرقی متوقف کند.

کانادا علیه اسرائیل!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای کانادا پرس، "مارک گارنو" روز گذشته طی کنفرانسی مجازی به همتای صهیونیستی خود گفت که تل آویو برای کاهش دادن به تنش ها و جلوگیری از وقوع خشونت های جدید در سرزمین‌های اشغالی باید اقداماتی از جمله شهرک سازی‌ها و تخریب خانه‌های فلسطینی ها را متوقف کند.

گارنو پس از پایان سفر پنج روزه‌اش به خاورمیانه به خبرنگاران گفت که کانادا از راه‌حل دو کشوری در سرزمین های اشغالی با هدف پایان دادن به مناقشه طولانی مدت رژیم صهیونیستی- فلسطین حمایت می کند.

اما وی تاکید کرد مسائل مهم و چالش‌برانگیزی در این میان وجود دارند که باید در گوتاه مدت حل شوند که از جمله جلوگیری از هرگونه تشدید تنش ها پس از حصول آتش‌بس شکننده اخیر می‌باشد.

وی گفت: در این مقطع، اولویت و توصیه شماره یک این است که تنش‌ها را کاهش دهیم. ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل، اخراج فلسطینی‌ها و تخریب‌ خانه‌ها در بیت المقدس شرقی باید متوقف شوند. این پیام ماست چون فکر می‌کنیم انجام این موارد تحریک‌آمیز هستند.

این مقام ارشد کانادا در ادامه خاطر نشان کرد که انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه پس از جنگ اخیر نیز اولویت محسوب می‌شود.

وی افزود: غزه متحمل خسارات جانی و مادی زیادی از جمله تخریب زیاد خانه ها شده است. تاسیسات زیربنایی غزه نیز که برای ادامه زندگی عادی امری ضروری محسوب می شوند، خسارات فراوانی دیده اند.

گارنو عنوان کرد که وی این سفرش را چند روز پیش با عزیمت به اردن آغاز کرد جایی که وی با مقامات ارشد این کشور در مورد چالش‌ها و فرصت‌ها در منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه کانادا سپس به سرزمین های اشغالی رفت و با مقامات رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد.

این مقام کانادایی همچنین با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله محمود عباس و شماری دیگر از مقامات دیدار کرد.


ت ت
کدخبر: 27886 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها