شرکت‌های غربی هم پشت صهیونیست‌هارا خالی کردند!+جزییات

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که تعدادی از شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی غربی از سرمایه گذاری در شهرک‌های صهونیست‌نشین و همکاری با آنها انصراف داده‌اند.

شرکت‌های غربی هم پشت صهیونیست‌هارا خالی کردند!+جزییات

به گزارش منیبان، خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (سه شنبه) نوشت که یک صندوق بازنشستگی بزرگ نروژی از سرمایه گذاری در ۱۶ شرکت که در شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده در سرزمین‌های فلسطین فعالیت می‌کنند، انصراف داده است.  

بر اساس گزارش آناتولی، شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی دیروز (دوشنبه) گفت: KLP بزرگترین صندوق بازنشستگی نروژ  اعلام کرد که سرمایه گذاری خود در ۱۶ شرکت فعال در شهرک‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را قطع کرده است. 

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی افزود: «موتورولا»، «الستوم»  و برخی شرکت ها که در زمینه ارتباطات، بانکداری، انرژی و ساخت و ساز فعالیت دارند در بین شرکت هایی هستند که  KLP سرمایه گذاری در آن‌ها را متوقف کرده است.  

مقامات رژیم اسرائیل یا شرکت‌ها در قبال این تصمیم هیچ توضیحی ارائه نکرده‌اند. 

آناتولی اضافه کرد: تعداد زیادی از شرکت ها و صندوق‌های بازنشستگی غربی از سرمایه گذاری در شهرک‌های صهیونیستی و شرکت‌هایی که در این شهرک‌ها فعالیت می‌کنند، انصراف داده‌اند. 

قوانین بین المللی شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی می‌داند. 

سازمان ملل و اتحادیه اروپا بارها با صدور بیانیه هایی  احداث واحدهای مسکونی صهیونیستی در کرانه باختری را غیر قانونی عنوان کرده‌اند. 

علی رغم مخالفت‌های جهانی با شهرک سازی‌های غیرقانونی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی این رژیم در دهه‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک‌های مسکونی و پایگاه‌های نظامی تصرف کرده است. 

بر اساس قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است. 

شهرک سازی‌های رژیم اشغالگر قدس علیرغم برخی محکومیت‌های بین المللی و برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه داشته و در چند سال اخیر زیاد شده است. 


ت ت
کدخبر: 27992 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها