چین از ترکیه حمایت می‌کند!

رییس جمهوری چین گفت که کشورش از ترکیه در دفاع از حق حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی و انتخاب مسیر توسعه متناسب با شرایط ملی پشتیبانی می کند.

چین از ترکیه حمایت می‌کند!

به گزارش منیبان؛ شی جین پینگ شامگاه سه شنبه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه افزود: پکن مایل است همکاری با ترکیه در زمینه هایی مانند مبارزه با تروریسم و ‌امنیت را تقویت بخشد.

وی خاطرنشان کرد که از آغاز سال گذشته به این سو، همکاری های عملی چین و ترکیه به پیشرفت های چشمگیری دست یافته که نشان دهنده نرمش پذیری و پتانسیل بالا است.  

به گفته وی دو طرف در مبارزه با همه گیری کرونا نیز به طور فشرده همکاری کرده اند.  

شی افزود: چین و ترکیه بزودی از پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک استقبال می کنند و پکن مایل است همراه با آنکارا برای توسعه بیشتر روابط همکاری های استراتژیک دو طرف تلاش کند.  

رییس جمهوری چین ادامه داد: دو طرف باید ضمن پیشبرد ابتکار «کمربند و جاده» چین و طرح "کریدور میانه" ترکیه، به طرح ایده ها و اقدامات جدید برای بهینه سازی تجارت دوجانبه و ارتقاء سطح تجاری و بازرگانی بپردازند تا همکاری عملی دو کشور به نتایج بیشتر دست یابد.

اردوغان رییس جمهوری ترکیه هم در این تماس بار دیگر صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین را تبریک گفت و اظهار داشت که کشورش در گذشته، حال و آینده کاملا به سیاست «چین واحد» پایبند بوده است.

وی افزود: آنکارا از پکن در حفاظت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی و مبارزه با تروریسم حمایت می کند و به هیچ کس اجازه نمی دهد از خاک ترکیه برای برپایی فعالیت های جدایی طلبانه علیه حق حاکمیت چین استفاده کند.


ت ت
کدخبر: 29051 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها