هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای درمان مجروحان خشونت مسلحانه!

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که برای درمان مجروحان ناشی از خشونت‌های مسلحانه در این کشور هر سال بیش از یک میلیارد دلار هزینه می‌شود.

هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای درمان مجروحان خشونت مسلحانه!

به گزارش منیبان، پولیتیکو پنجشنبه نوشت، طبق تخمین دفتر پاسخگویی دولت آمریکا، بودجه یک میلیارد دلاری به جای صرف در بخش برنامه بهداشت عمومی، هزینه مداوای مجروحان خشونت با سلاح گرم می‌شود.

در گزارش دفتر پاسخگویی دولت آمده است که سالانه ۳۰ هزار نفر در آمریکا به علت خشونت‌های مسلحانه در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و ۵۰ هزار تخت اورژانس نیز درگیر درمان این خشونت‌های می‌شود.

طبق این گزارش، بیش از ۱۵ درصد از مجروحان ناشی از سلاح گرم حداقل یک بار پس از معالجه اولیه مجدداً در مراکز درمانی پذیرش می‌شوند که هزینه درمان آنها برای هر بیمار ۸ تا ۱۱ هزار دلار است.

با توجه به اینکه اکثر قربانیان خشونت های سلاح گرم در آمریکا از قشرهای فقیر جامعه هستند، بار عمده هزینه درمان آنها بر دوش برنامه های ایمنی دولت است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان و سنا سال گذشته خواستار ارزیابی هزینه‌های ناشی از خشونت مسلحانه شدند. این در حالی است که دولت بایدن شهرها را به استفاده از بودجه های بلااستفاده کرونا برای مقابله با خشونت اسلحه تشویق می‌کند.

میزان خشونت‌های مسلحانه در آمریکا هر ساله در حالی افزایش می‌یابد که جو بایدن رییس جمهوری این کشور در مبارزات انتخاباتی خود وعده داد در اولین روز به قدرت رسیدن، برای کاهش خشونت مسلحانه اقدام خواهد کرد، اما تاکنون به اقدامات محدودی برای برخورد با این مساله بسنده کرده است.

به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، تبعات ثانویه همه گیری کرونا و تکثیر سلاح غیرقانونی به افزایش خشونت در یک سال و نیم گذشته انجامیده است.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی "آرشیو خشونت با اسلحه"، ظرف ۶ ماه گذشته، ۲۶۷ مورد تیراندازی مرگبار در آمریکا ثبت شده است.

گزارش این سازمان غیردولتی در حالی منتشر شده است که بسیاری از دموکرات‌ها برای اصلاح قوانین حمل سلاح با هدف کاهش خشونت تحت فشار قرار گرفته‌اند و همزمان برخی جمهوریخواهان به دلیل نگرانی در خصوص متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا که از حق مردم برای داشتن و حمل اسلحه حمایت می‌کند، از این اصلاحات سر باز می‌زنند.


ت ت
کدخبر: 29220 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها